مشترکان برق در چهارمحال و بختیاری به مدیریت مصرف توجه داشته باشند

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در روزهای اخیر به سبب افزایش بیش از سهمیه، برق برخی از مناطق استان قطع شد و چنانچه مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان صورت نگیرد با خاموشی‌های گسترده مواجه می‌شویم.

مجید فرهزاد روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، سهمیه روزانه برق استان را متغیر دانست و افزود: روزانه با توجه به تولید برق در کشور به هریک از استان‌های کشور سهمیه‌ای تعلیق می‌گیرد که این میزان سهمیه متناسب با میزان تولید برق متغیر است.

وی ادامه داد: چنانچه مردم استان به ویژه مشترکان خانگی در مدیریت مصرف خود همراهی نکنند احتمال اینکه با خاموشی‌های گسترده در استان مواجه شویم وجود دارد.

فرهزاد با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف برق توصیه کرد تا مردم در زمان اوج مصرف، دمای کولرهای گازی را روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنند و در استفاده از کولرهای آبی نیز از دُور کُند استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین از لوازم پرمصرف برقی مانند اُتو، ماشین لباسشویی و جاروبرقی به طور همزمان استفاده نکنند و در طول شب لامپ‌های اضافی را خاموش و از لامپ‌های فوق‌ کم مصرف استفاده کنند.

فرهزاد همچنین از قطع برق تعدادی از ادارات این استان در روزهای اخیر خبر داد و گفت: مقرر شد تا دستگاه‌ها در ساعت اداری ۵۰ درصد و در ساعت غیراداری مصرف خود را به میزان ۱۰ درصد مصرف سال گذشته خود کاهش دهند که در غیراینصورت با قطعی مواجه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، ۳۸۵ هزار مشترک برق در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۵۵ درصد مشترکین شهری و ۴۵ درصد مشترکین برون‌شهری و روستایی است.

 میزان مصرف برق این استان در سال گذشته یک‌هزار و ۸۴۹ میلیون کیلووات ساعت بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha