اجرای عملیات شانه‌سازی در ۱۰ کیلومتر از محور اصلی هشترود - مراغه

مراغه- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود به اجرای ۱۰ کیلومتر عملیات شانه‌سازی در محور اصلی هشترود - مراغه اشاره کرد و گفت: این عملیات با هدف ارتقای سطح ایمنی در هر دو سمت محور اجرا شد.

علی ابوالحسنی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عملیات در محدوده هشترود تا نظرکهریزی با بیش از ۵۰ هزار مترمکعب خاکبرداری اجرا شد و محور اصلی از هر طرف ۲ تا چهار متر تعریض شد. 

وی اضافه کرد: عملیات شانه‌سازی با ماشین‌آلات و امکانات اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود انجام شد و اگر این کار به پیمانکار سپرده می‌شد بیش از هشت میلیارد تومان هزینه برای این اداره در پی داشت.

وی ادامه داد: بیشترین میزان وقوع سوانح جاده‌ای در آذربایجان‌شرقی به محور هشترود - مراغه اختصاص دارد و خروج از جاده در کنار خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز از عوامل مهم بروز تلفات در این جاده‌ها به شمار می‌رود. 

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود با اشاره به اینکه محور هشترود - مراغه نیز از وقوع حادثه ناشی از خروج از جاده مستثنی نیست، اضافه کرد: عرض محور هشترود - مراغه هشت متر است و عملیات شانه‌سازی نیز با هدف کاهش تلفات جاده‌ای انجام شد.

جاده مراغه - هشترود که حدود ۱۰۰ کیلومتر طول دارد به دلیل عرض کم، کوهستانی بودن منطقه و تردد بالا از محورهای پرخطر آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha