۲.۵ تن ضایعات شیرینی در مهاباد کشف و ضبط شد

مهاباد- ایرنا- کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد گفت: ۲.۵ تن ضایعات شیرینی در یکی از قنادی‌های این شهرستان کشف و ضبط شد.

سیاوش مهرور روز ‌دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد طی اجرای اقدامات ضربتی و در بازرسی از کارگاه‌های شیرینی پزی سطح شهرستان توانستند این میزان ضایعات شیرینی را که شامل قند، نشاسته و روغن حین پخت بود، کشف و ضبط کنند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی ضایعات شیرینی فاسد بیش از ۵۰۰ میلیون ریال است، افزود: این ضایعات قرار بود در پخت مجدد شیرینی به کار گرفته شود که با اقدام به موقع کارشناسان این مرکز از این عمل جلوگیری شد.

کارشناس مسوول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: مواد غیربهداشتی کشف شده طی عملیاتی در محل مناسب معدوم و متصدیان خطاکار کارگاه‌های کیک و شیرینی پزی غیر بهداشتی پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

مهرور، با تأکید بر انجام بازدیدهای منظم از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بیان کرد: ۲۱ تیم بازرسی شامل ۲۷ بازرس بهداشتی از ساعت هشت صبح تا هشت شب بر اماکن عرضه مواد غذایی و نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف به طور مستمر نظارت می‌کنند.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی با شماره گویای ۱۹۰ یا تلفن ۴۲۴۴۲۲۵۰ واحد بهداشت محیط مهاباد تماس و تخلفات بهداشتی را گزارش دهند.

مهرور از شهروندان خواست مواد غذایی موردنیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر و تحت نظارت بهداشت و درمان تهیه کنند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ در این شهرستا بیش از ۲۰ کارگاه شیرینی پزی نیز وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha