۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84393467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساعت کار ادارات بوشهر کاهش یافت

۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
کد خبر: 84393467
ساعت کار ادارات بوشهر کاهش یافت

بوشهر-ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار بوشهر گفت: با درخواست شرکت توزیع نیروی برق و تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان، ساعت کار ادارات برای دومین بار در سال جاری کاهش یافت.

حسن ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  پیش از این ساعت کار ادارات در استان بوشهر ۶:۳۰ تا ۱۳ بود که با کاهش یک ساعته اکنون به ۶:۳۰ تا ۱۲ کاهش یافته است.

وی بیان کرد: مدت اجرای این کاهش ساعت کار ادارات از امروز ۱۴ تیرماه  آغاز و تا ۲۳ همین ماه ادامه دارد.

ابراهیمی ادامه داد: در فصل تابستان به سبب شدت گرما و افزایش دمای هوا، مصرف آب و برق افزایش می‌یابد که باید فرهنگ مدیریت مصرف در دستور کار همگان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش‌نشانی، خدمات امداد جاده‌ای، پاسگاه‌های نظامی و انتظامی، بخش‌های اجرایی، خدمات شهرداری‌ها و واحدهای عملیاتی دستگاه‌های اجرایی مربوط به قانون امور مالیاتی مشمول این ابلاغیه نیستند.

ابراهیمی یادآور شد: ابلاغ ساعت کار جدید اداره‌ها شامل واحدهای ستادی بانک‌های استان بوشهر نیز می‌شود و در همین ارتباط ساعت کاری شعبه‌های  بانک‌ها از سوی شورای هماهنگی بانک‌های استان اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز گفت: تا پیش از این تغییر ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی در این استان مصرف برق را بین ۲۵ تا ۳۰ مگاوات کاهش داد.

غلامرضا حشمتی افزود: مصرف برق در استان بوشهر به حدود  یکهزار و ۷۰۰ مگاوات رسیده است که با توجه به در پیش رو بودن ماه‌های گرم سال (تیر و مرداد) پیش‌بینی می‌شود این میزان به ۲ هزار مگاوات افزایش یابد.

وی بیان کرد: در چنین وضعیتی تنها مدیریت مصرف از سوی مشترکان است که می‌‏تواند از اعمال خاموشی پیشگیری کند.

حشمتی اظهار داشت: انتظار است هم استانی‌ها در ساعت‌های پیک بار که از ۱۲ تا ۱۸ تعیین شده از مصرف دستگاه‌های غیرضرور مانند ماشین‌ لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و اتو پرهیز کنند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت نور طبیعی برای روشنایی منزل، سرویس به موقع کولرها و نگه داشتن دمای آن روی ۲۵ درجه از دیگر مواردی است که با هدف کاهش مصرف و پایداری بیشتر برق باید مورد توجه مشترکان باشد.

ساعت کار ادارات و دستگاه های اجرایی بطور معمول در استان بوشهر از  ۷ تا  ۱۵ است که در سال های اخیر در فصل گرما و تابستان به منظور کاهش مصرف و پیشگیری از قطعی برق با تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این استان تغییر می‌کند.

در مرحله نخست نیز از اول خردادماه امسال تاکنون ساعت کار ادارات استان بوشهر با یک ساعت و ۳۰ دقیقه کاهش از ۶:۳۰ تا ۱۳ تعیین شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha