۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۳۱
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 84393679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج صندوق رای انتخابات شورای شهر دشت آزادگان بازشماری شد

اهواز-ایرنا- فرماندار شهرستان دشت آزادگان گفت: پنج صندوق اخذ رای شورای شهر این شهرستان با اعلام هیات نظارت بر انتخابات و با هدف صیانت از آرای مردم ، بازشماری شد.

حمید سیلاوی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با هدف صیانت از آرای مردم و حفظ حقوق نامزدهای انتخابات و رفع شائبه‌های مطرح شده، با اعلام هیات نظارت بر انتخابات استان  و شهرستان این بازشماری در محل فرمانداری  شهرستان با نظارت تمامی اعضای ستاد و هیات های اجرایی و نظارت شهرستان بازشماری انجام گرفت.
فرماندار شهرستان دشت آزادگان ادامه داد: بر اساس قانون و پس از اعلام آگهی نتایج شمارش صندوق‌های اخذ رأی، در اجرای ماده ۵۲ قانون انتخابات شورارهای اسلامی کشور و ماده ۷۰ آئین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، از تاریخ انتشار آگهی درتاریخ ۲۹ خرداد ماه سال ۱۴۰۰، به مدت ۲ روز هیأت اجرایی در محل فرمانداری آماده قبول شکایات انتخاباتی بود .

وی افزود: بر همین  اساس تعداد ۳۶ اعتراض  تا کنون از سوی برخی از نامزدها  دریافت شد که با تشکیل جلسه مشترک هیأت اجرایی و نظارت، به این اعتراضات رسیدگی و پس از آن هیات نظارت انتخابات اعلام نمود تا  تعداد  پنج  صندوق ،بازشماری شود و بازشماری در کمال آرامش ورعایت قانون صورت گرفت وتغییری در انتخابات ونسبت آرا مشاهده نشد.

۲۸ خرداد ماه امسال ۲ انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در مجموع ۱۲۰ داوطلب در انتخابات شورای شهر در دشت‌آزادگان ثبت نام کردند که از این تعداد در نهایت ۹۱ نفر تایید شدند ،این داوطلبان از چهار شهر سوسنگرد، کوت سید نعیم، شهر ابوحمیظه و بستان شرکت کردند.

۵۷ شعبه رای در شهرستان دشت آزادگان در نظر گرفته شده بود.

بعد از برگزاری انتخابات برخی نامزدها در برخی شهرستان ها نسبت به شمارش آرا و نتیجه انتخابات اعتراض داشتند به همین دلیل طبق قانون بازشماری آرا انجام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha