گرمای هوای مازندران از ۱۵ تیر ماه کاهشی می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده است که شهروندان این استان پس از تجربه دمای حدود ۴۰ درجه‌ای در روز جاری ، از فردا سه‌شنبه ۱۵ تیر ماه شاهد کاهش تدریجی دمای هوا خواهند بود تا هفته آینده ادامه دارد.

به گزارش ایرنا ، هواشناسی مازندران روز دوشنبه با انتشار جدول پیش بینی هفتگی خود اعلام کرد که دمای هوای استان از فردا تا روز یکشنبه به صورت تدریجی تا هفت درجه کاهش خواهد یافت.

 بر اساس این جدول ، میزان کاهش دما در مناطق غربی بین ۲ تا چهار درجه و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین چهار تا هفت درجه خواهد بود.

طبق اعلام هواشناسی مازندران ، شهروندان استان امروز گرم ترین دمای هوا را تجربه خواهند کرد به گونه ای که بیشینه دما در مناطق غربی به ۳۲ تا ۳۵ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز به ۳۵ تا ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر می‌رسد.

ارتفاعات مازندران هم از فردا تا روز یکشنبه آینده شاهد بارش پراکنده باران و وقوع رعد و برق خواهند بود.

طبق پیش بینی هواشناسی مازندران ، شرایط جوی استان در روز سه‌شنبه صاف تا نیمه ابری با کاهش شدت گرما و در بعدازظهر با افزایش ابر و وزش باد و در ارتفاعات و غرب استان با رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود . بیشینه دما نیز در این روز در مناطق غربی بین ۳۰ تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۲ تا ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

شرایط جوی استان در روز چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری با کاهش شدت گرما و بعد از ظهر با افزایش ابر، وزش باد و  رگبار باران و رعد و برق پراکنده همراه می شود که بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۱ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۳۱ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

شهروندان مازندران در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز شاهد آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، وزش باد و رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده خواهند کرد. در این مدت بیشینه دما با ۲ تا سه درجه کاهش در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۹ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز با یک تا دو درجه کاهش بین ۲۹ تا ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده صاف تا نیمه ابری و در بعد از ظهر با رشد ابر و در ارتفاعات با احتمال رگبار باران و وقوع رعد و برق پراکنده همراه است که بیشینه دما در مناطق غربی بین ۲۸ تا ۳۱ و در مناطق مرکزی و شرقی بین ۳۱ تا ۳۳ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد بود.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امرز در گرم ترین زمان به ۳۸ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

همچنین طبق این جدول، بندرامیرآباد با ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بلده نور نیز با ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهرهای مازندران در ۲۴ ساعت گذشته بودند. 

جدول پیش‌بینی دریایی هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دریا خزر در ۲ روز آینده با موج کوتاه و باد متوسط همراه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha