استاندار خراسان رضوی بر جایگاه مهم شهرداری‌ها و دهیاریها تاکید کرد

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی با انتشار پیامی، نامگذاری ۱۴ تیر ماه را به "روز شهرداریها و دهیاریها" نشانگر جایگاه و اهمیت مدیریت شهری و روستایی، فعالیت‌ گسترده این دستگاهها و تأثیر شگرف آنها بر زندگی روزمره مردم قلمداد کرد.

محمدصادق معتمدیان روز دوشنبه در این پیام به مناسب روز شهرداریها و دهیاریها نوشت: توسعه پایدار شهری آنگاه حاصل خواهد شد که با درک توان، آگاهی به همراه بهره‌گیری از علم نوین، با استفاده­‌ خردمندانه از منابع و امکانات در چارچوبی صحیح و جامع، کیفیت زندگی بشر را بهبود بخشد.

وی افزود: این مهم، مجال خودنمایی و عرضه نمی‌یابد جز با درایت و تدبیر مسوولان شهری و روستایی و بهره‌گیری آنها از ظرفیت گسترده شهرها و روستاها. 

استاندار خراسان رضوی در ادامه این پیام نوشت: تلاش دست‌اندرکاران مدیریت شهری و روستایی که بی‌وقفه در حال خدمتگزاری به مردم شریف کشور هستند قابل ستایش است. 

وی افزود: قدردان عملکرد و کوششهای بی‌شائبه خادمان این عرصه هستیم و امید آن داریم تا در پرتو توجه خاصه امام مهربانیها حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) بتوانیم شاهد وسعت خدمت‌رسانی باکیفیت و سطح مطلوب به مجاوران و زائران در شأن آن امام همام‌، به عنوان کلانشهر مذهبی جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران اسلامی باشیم. 

استان خراسان رضوی با ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع وسعت، معادل هفت درصد مساحت کل کشور شامل ۳۳ شهرستان، ۸۱ شهر، ۷۹ بخش، ۱۷۵ دهستان و سه هزار و ۲۸۱ روستا است.

تاکنون تشکیلات "دهیاری" در دو هزار و ۴۳۴ روستای استان خراسان رضوی تاسیس شده است. 

افزون بر یک میلیون ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در روستاهای این استان سکونت دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha