۱۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 84393888
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمام واحدهای نیروگاه نکا در مدار تولید برق قرار دارند

ساری- ایرنا- مدیر عامل نیروگاه نکا با تکذیب خارج شدن ۲ واحد از چهار واحد بخار تولید برق این نیروگاه اعلام کرد در حال حاضر هر چهار واحد بخاری تولید برق این نیروگاه در مدار قرار دارند.

محسن نعمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص، اظهار داشت : با توجه به پیش بینی های صورت گرفته از افزایش گرمای هوا  ، نیروگاه نکا با برطرف کردن هر گونه نواقص احتمالی با تمام توان با هدف گذر از  پیک مصرف برق در حال تولید این انرژی است.

وی با توضیح این که همواره خارج شدن واحد های بخار بر اساس برنامه ریزی و با هدف تعمیرات اساسی و نیمه اساسی صورت می گیرد ، در عین حال افزود: ممکن اس برخی از مواقع در اثر حوادث غیر مترقبه واحدی با نقص فنی از مدار خارج شود ، اما تا کنون امسال این مورد رخ نداده است.

نعمتی تصریح کرد: اگرچه حساسیت بسیار زیادی برای  نگهداری و بهره برداری از واحدهای این نیروگاه با گذشت بیش از چهار دهه کارکرد ،به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات وجود دارد اما  با همدلی و تلاش جهادی و شبانه روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف با آمادگی کامل در مدار تولید قراردارند.

مدیر عامل نیروگاه نکا گفت: معمولا  واحدهای بخاری نیروگاه بعد از هر ۲۵ هزار ساعت کارکرد معادل واحد ، مورد تعمیرات نیمه اساسی و پس از ۵۰ هزار ساعت کارکرد، تحت عملیات تعمیرات اساسی قرار می ­گیرند که این عملیات در زمان غیر پیک مصرف یعنی در پائیز و زمستان انجام می شود.
نعمتی با بیان این که تولید انرژی برق نیروگاه شهید سلیمی نکا طی سه ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است، بیان داشت: در فصل بهار امسال حدود ۲میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۶۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی در واحدهای بخاری و بلوک سیکل ترکیبی این نیروگاه تولید شد که ۷۰ درصد آن در واحدهای بخاری و حدود ۳۰ درصد بقیه هم مربوط به واحدهای بلوک سیکل ترکیبی بوده است.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، ۲ واحد گازی ۱۳۷.۶ مگاواتی، یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و دو واحد توربین انبساطی ۹.۴ مگاواتی در مجموع با ظرفیت منصوبه ۲۲۱۴ مگاوات نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha