۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲
کد خبرنگار: 3134
کد خبر: 84394733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقاضای تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران سمنان تا ٨۴ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان سمنان گفت: ۴۳۰ نفر برای سال تحصیلی جدید در حوزه‌های علمیه خواهران این استان ثبت‌ نام کردند که نسبت به سال گذشته در سطح چهار ۸۴ درصد و در سطح سه ۴ درصد رشد داشت.

به گزارش ایرنا، راضیه علی‌پوری روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات مدیریت حوزه علمیه خواهران استان سمنان افزود: ۲۷۰ نفر از افراد ثبت نام شده در حوزه‌های علمیه خواهران این استان دارای مدارک تحصیلی سیکل، دیپلم و بالاتر هستند که پس از گذراندن مراحل  آزمون کتبی و  مصاحبه‌، از اول مهرماه امسال در ۸ مدرسه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان دروس سطح یک و دو طلبگی را فرامی‌گیرند.

وی افزود: آزمون کتبی داوطلبان سطوح سه و چهار  در۴ تیرماه  به صورت حضوری برگزار شد که  شرکت کنندگان پس از کسب نمره قبولی، باید در مصاحبه تخصصی حضور یابند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۳۱ نفر از داوطلبان تحصیل در حوزه‌های علمیه سمنان برای آزمون سطح سه ثبت نام کرده بودند گفت: ۴۰ نفر از متقاضیان به دلیل معدل بالای ۱۷ از شرکت در آزمون معاف شدند و ۹ نفر نیز غیبت داشتند.

علی‌پوری بیان کرد: ٢٣ نفر دیگر نیز برای سطح چهار طلبگی در حوزه‌های علمیه خواهران ثبت نام کرده‌اند.

وی ابراز داشت: برای داوطلبان سطح  ۲ ویژه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر، روز ۲۵ تیر ماه آزمون کتبی به صورت  مجازی یا برخط برگزار می‌شود و پذیرفته شدگان وارد مرحله مصاحبه می‌شوند.

علی‌پوری بیان کرد: دارندگان مدرک سیکل با معدل بالای ۱۵ بدون آزمون و  فقط با شرکت در مصاحبه و ارائه مدرک سیکل پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: در مجموع ۱۲ مدرسه علمیه، موسسه آموزش عالی و مرکز تخصصی در نقاط مختلف استان فعالیت دارند که خدمات یک مدرسه علمیه برای دارندگان مدرک سیکل در سطح ۲ و ۲  مدرسه علمیه برای اجرای همزمان مقطع سیکل و دیپلم در سطح ۲(کارشناسی)، سه موسسه آموزش عالی حوزوی در سطح سه (کارشناسی ارشد) و یک مرکز تخصص نیز  در سطح ۴  (مقطع دکتری) مشغول به ارائه خدمات آموزشی هستند.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران استان سمنان گفت: در سطح ۴ رشته تخصصی فقه و اصول با گرایش فقه خانواده و در سطح ۳ رشته های فقه و اصول ،تفسیر و علوم قرآن،کلام اسلامی،کلام با گرایش امامت و مهدویت، درحوزه علمیه خواهران استان فعال است. 

به گزارش ایرنا، در حال حاضر حدود یکهزار و ۵۰۰ طلبه زن در حوزه علمیه استان سمنان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha