۱۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84394854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف بالا باعث افت فشار و قطعی آب در چهارمحال و بختیاری شده است

شهرکرد- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: اگر چه تمام تلاش برای جلوگیری از قطعی آب مردم استان به کار گرفته شده است اما نبود تناسب بین ورودی و خروجی مخازن، سبب اُفت فشار و قطعی آب در برخی نقاط استان شده است.

فرشاد متقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به قطعی آب شرب در استان طی روزهای اخیر، اظهار داشت: این موضوع برنامه‌ریزی شده نبوده است و از آنجا که مصارف مردم به سبب گرمای هوا بالا رفته، آب در برخی مناطق با قطعی یا افت فشار همراه شده است.

متقی با تاکید بر صرفه‌جویی آب از سوی مردم استان برای جلوگیری از قطعی آب، تصریح کرد: در حالی که ورودی مخازن آب استان ۷۰۰مترمکعب در ثانیه است اما خروجی آن ۹۵۰ مترمکعب است که همین موضوع کسری ۲۵۰ مترمکعبی را نشان می‌دهد و منجر به افت فشار و قطعی آب می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت تیم‌های پلیس آب وگروه‌های کنترل مصرف در استان، تصریح کرد: این تیم‌ها به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند و به مشترکانی که مصرف بهینه آب را رعایت نکنند در ابتدا تذکر می‌دهند اما چنانچه این موضوع تکرار شود و یا انشعاب غیرمجاز شناسایی شود، قطعی انشعاب و جریمه در انتظار مشترکان بدمصرف و پرمصرف خواهد بود.

متقی با بیان اینکه طبق قوانین و دستورالعمل‌های موجود تامین آب برای واحدهای آپارتمان تا طبقه دوم برعهده شرکت آب و فاضلاب است، تصریح کرد: برای تامین آب طبقات سوم به بعد باید از طریق تانک از سوی ساکنان اقدام شود تا این موضوع در فصل تابستان به سبب افزایش مصرف، این واحدهای مسکونی را با چالش افت و یا قطعی آب مواجه نکند.

به گزارش ایرنا، بنا بر گزارش شرکت آب و فاضلاب، مشترکانی که ماهانه تا ۶ هزار لیتر آب مصرف کنند قبض آب برای آنها صادر نمی‌شود که در حال حاضر ۱۶ درصد مشترکان این استان از این امکان بهره‌مند هستند.

شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری به ۴۰ شهر و ۶۱۲ روستا با جمعیت ۹۶۷ هزار و ۲۷۴ نفر خدمات‌رسانی می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha