ورود اتوبوس‌ به چهارمحال و بختیاری بدون صورت‌وضعیت ممنوع است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: از ورود اتوبوس‌های گردشگری و مسافربری به شهرستان‌های استان بدون داشتن صورت‌وضعیت جلوگیری می‌شود و چنانچه برخلاف مصوبه ستاد استانی کرونا این اتوبوس‌ها ورود کردند، تخلف به شمار می‌رود.

اقبال عباسی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: نیروی انتظامی متولی جلوگیری از ورود اتوبوس‌های بدون صورت‌وضعیت به استان است و چنانچه با مورد خلافی روبرو شد باید آن را گزارش دهد.

وی در ادامه برگزاری هرگونه نمایشگاه عمومی در استان را مغایر با مصوبات ستاد کرونا دانست و گفت: چنانچه قرار باشد نمایشگاه تخصصی نیز برگزار باشد باید به تایید دانشگاه علوم پزشکی برسد و اگر دانشگاه با این موضوع مخالفت کرد ضرورتی برای برگزاری نمایشگاه وجود ندارد.

عباسی با تاکید بر رعایت یک سوم دورکاری کارمندان دستگاه‌های اداری تصریح کرد: اینکه باید یک سوم کارمندان دورکاری کنند برای همه مدیران لازم‌الاجرا است اما اینکه کدامیک از کارمندان شرایط دورکاری را دارند از اختیارات مدیر است و کارمندی در این خصوص  دستورات را رعایت  کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری تشدید بر بازرسی از ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان را خواستار شد و گفت: باید متناسب با رنگ بندی شهرستان‌ها محدودیت‌ها در تمامی شهرستان‌های استان با جدیت اجرا شود و در این میان دستگاه‌های اجرایی باید پیشرو باشند.

عباسی خاطر نشان کرد: احتمال اینکه با موج پنجم شیوع کرونا در پی فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی، دورهمی‌های خانوادگی و عادی‌انگاری در سطح جامعه روبرو شویم وجود داشت اما ضروری است برای جلوگیری از وخامت شرایط در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از پیش آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش‌آموزانی که از تحصیل عقب افتاده‌اند، برگزاری آزمون استخدامی و فعالیت باشگاه‌های ورزشی و استخرها با مجوز دانشگاه علوم پزشکی منعی ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از بازگشت ۲ هزار و ۷۰۰ خودرو از مبادی ورودی استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: همچنین یک هزار و ۵۹۴ خودرو مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و یک هزار و ۱۱۴ خودرو نیز جریمه یک میلیون تومانی شدند.

سردار منوچهر امان‌الهی افزود: تمامی این جریمه‌ها به صورت دستی بوده و به پنج هزار و ۳۰۰ خودرو نیز تذکر داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با انتقاد از عادی‌انگاری در سطح جامعه نسبت به ویروس کرونا، گفت: باید تا می‌توان نسبت به جلوگیری از افزایش شیوع کرونا در استان حساس‌سازی کرد.

عبدالرضا علیمحمدی با بیان اینکه حجم مسافر ورودی به استان در روزهای اخیر چشمگیر بوده است، افزود: این موضوع تهدیدی برای شکل‌گیری موج پنجم کرونا در استان است که می‌طلبد ورودی‌های استان بیش از پیش کنترل شود.

وی تصریح کرد: در خصوص کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه نیز پیشنهاد می‌شود تا گروههای بهداشتی در این خصوص فعال شده و در مواردی که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود تذکر دهند.

به گزارش ایرنا، به گفته مسئولان بهداشت و درمان موج پنجم کرونا تاکنون در این استان شکل نگرفته اما در صورت افزایش ترددهایی ورودی به استان از مناطق جنوبی، بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری دورهمی‌ها احتمال شکل‌گیری این موج وجود دارد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ مورد نمونه‌گیری در این استان انجام گرفته است که بر اساس آن ۴۸ هزار و ۷۶۸ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha