بیش از ۱۳ میلیارد تومان اعتبار برای آبیاری نوین در ملایر اختصاص یافت

همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با مساعدت معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای سیستم آبیاری نوین طی سال جاری در این شهرستان اختصاص یافت.

حجت الاسلام "احد آزادیخواه" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعهد امسال این شهرستان حدود ۷۰۰ هکتار اجرای سیستم آبیاری نوین است که اعتبار اختصاص یافته برای این میزان اراضی کشاورزی ملایر هزینه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۸۵ درصد از این مبلغ را نیز دولت کمک می‌کند که باید از این فرصت طلایی و خوب با حمایت دولت برای اجرای سیستم نوین آبیاری استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم بیان کرد: در نشست امروز /سه‌شنبه/ با "علی‌مراد اکبری" معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر اختصاص این مبلغ برای اجرای طرح آبیاری نوین، قول مساعد داده شد پنج میلیارد تومان اعتبار از محل منابع ملی برای مرمت و لایروبی ۶۲۳ رشته قنات در این شهرستان اختصاص یابد.

حجت الاسلام آزادیخواه با بیان اینکه این تعداد قنات ۲۵ درصد کل قنوات استان همدان است، گفت: افزون بر این اعتبار، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی قول داد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل دیگری برای مرمت و لایروبی قنوات این شهرستان اختصاص یابد.

وی یادآور شد: در مجموع برای سال ۱۴۰۰ حدود هفت میلیارد تومان اعتبار با مساعدت معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برای مرمت و لایروبی قنوات شهرستان ملایر تعیین شد که یکی از اولویت‌ها در حوزه کشاورزی است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۳۷ هزار و ۲۴۳ هکتار اراضی زراعی است که از این میزان ۱۰ هزار هکتار آن به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است و تعهد امسال این شهرستان در اجرای آبیاری نوین حدود ۷۰۰ هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha