استاندار فارس از تلاش مردم برای مهار آتش تقدیر کرد

شیراز- ایرنا- عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس با صدور پیامی از کوشش‌ها و همرامی مردم این استان در جهت مهار آتشی که به جان طبیعت برخی نقاط فارس افتاده بود تقدیر کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، در پیام استاندار فارس آمده است: صمیمانه تشکر می‌کنم از مردم عزیز و طبیعت دوستِ فارس به ویژه شهروندان شهرستان‌هایی که با حضور داوطلبانه و به موقع، در خاموش کردن و مهار آتش سوزی‌های اخیر، ایثارگرانه خوش درخشیدند و دوباره با نیکنامی، ثابت کردند که دیار فارس، مهد فرهنگ، فهم، غیرت و طبیعت دوستی است.
رحیمی افزود: استانداری که وظیفه هماهنگی و فراخوانی دستگاه‌های عضو ستاد بحران استان و نظارت عالی را به عهده دارد به محض اطلاع از آتش سوزی، دستگاه‌های متولی را بلافاصله به همکاری و اقدام، فراخواند و دستگاه‌های مسئول و مردم فهیم هم به موقع به یاری شتافتند.
وی ادامه داد: همزمان با هماهنگی‌های درون استانی، ضمن تماس با مدیریت ستاد بحران کشور و درخواست بالگرد، لحظه به لحظه، در جهت اطفای حریق، مهار و کنترل آتش، به شکل میدانی، مدیریت و نظارت، صورت پذیرفت.
استاندار فارس تصریح کرد: به رغم تمام این هماهنگی و اقدامات آنی و تمهید مقدمات قبلی و کارهای مثبتی که در راستای تأمین امکانات صورت پذیرفته، به دلیل گستردگی مراتع و جنگل‌های استان پهناور فارس، امکانات موجود به اندازه کافی پاسخگوی نیاز استان نیست.
رحیمی گفت: متمرکز بودن بالگرد و صرف وقت از زمان درخواست تا رسیدن به محل حادثه، یکی از دغدغه‌های جدی است و لذا حق و انتظار این است که دستگاه‌های متولی ملی، به ابزار مورد نیاز روز برای کنترل حوادث طبیعی مجهز شوند تا در حوادث متصور احتمالیِ آینده، از خسارت  به طبیعت، جلوگیری شود.
او افزود: طبیعت و جلوه های زیبا، رنگارنگ و حیات بخش آن، متعلق به نسل بشر است و انشاءالله همگان در حفظ و حراست از آن بکوشیم.
استاندار فارس بیان کرد: بهترین و دغدغه مندترین حافظان طبیعت، بهره برداران و مرتع‌داران و مردم عزیز روستاها و عشایر غیور هستند که به خوبی درک می‌کنند که زندگی و بود و نبودشان، به بود و نبود طبیعت، وابسته است و با جان و دل از طبیعت، محافظت و نگهبانی و نگهداری می‌کنند.
وی افزود: خوشبختانه قاطبه مردم فهیم فارس هشدارهای زیست محیطی و مدیریت بحران را جدی می‌گیرند اما اندک افرادی با بی توجهی و گاه به دلایل خاص، باعث وارد آمدن خسارت‌های جبران ناپذیری به منابع ارزشمند خدادادی موجود در طبیعت می‌شوند که جای تاسف و تامل است و برخورد شدید قانونی را می‌طلبد.
رحیمی گفت: بنابراین، اقدام تمامی عزیزانی که به حفظ و حراست از طبیعت توجه جدی دارند و هر زمان که اتفاقی رخ داده با تمام وجود، داوطلبانه، همکاری کرده‌اند شایسته تحسین و تقدیر است.
استاندار فارس گفت: اینجانب بر خود فرض می‌دانم از همکاری مردم عزیز، انجمن‌های مردم نهاد، فعالین محیط زیست و طبیعت دوست و دستگاه‌های اجرایی و درگیر در اطفای حریق به ویژه مردم فهیم و طبیعت دوست شهرستان ارسنجان که در آتش سوزی اخیر، همکاری بی دریغی داشتند تقدیر و تشکر نموده، همگان را به اهتمام در رعایت و پیشگیری از بروز آتش سوزی و در صورت اتفاقِ ناگهانی به همراهی و همکاری بیش از پیش، دعوت نمایم.
آتش‌سوزی اخیرارتفاعات استان فارس از جمعه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ در جنگل‌های کوه سیاه سعادت آباد شوشتری هم مرز شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد آغاز شد و روز شنبه  به سمت کوه صف و کوه سیاه ارسنجان گسترش یافت و از صبحگاه یکشنبه به سمت ارتفاعات منطقه دره لای خره شهرستان ارسنجان و نیز کوه های قلات سفید شهرستان مرودشت رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha