۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 1017
کد خبر: 84395865
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۸۶ میلیارد ریال مطالبات گندمکاران مهاباد پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- رییس بانک کشاورزی مهاباد گفت: ۸۶ میلیارد ریال از وجوه حواله خرید گندم کشاورزان این شهرستان در مدت زمان یک هفته پس از تحویل به آنها پرداخت شده است.

رحمان احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کار پرداخت مطالبات گندم تحویلی کشاورزان شهرستان مهاباد به مراکز خرید از چهارم تیرماه جاری آغاز شده است که تا سیزدهم همین ماه مطالبات گندمکاران به ۲۶۲ میلیارد ریال رسیده است.

وی اضافه کرد: ۸۶ میلیارد ریال از این میزان تاکنون پرداخت شده و کار واریز بقیه مطالبات گندمکاران نیز همه روزه و بدون وقفه در جریان است که مشکلی در تامین اعتبار وجود ندارد.

رییس بانک کشاورزی مهاباد با بیان اینکه تامین اعتبار پرداخت مطالبات گندمکاران از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران انجام می گیرد، افزود: خوشبختانه از زمان آغاز به کار پرداخت تاکنون مطالبات کشاورزان با میانگین یک هفته به حساب آنها واریز شده است.

احمدی گفت: در سال گذشته نیز در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال وجوه نقد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان مهاباد پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، امسال پیش بینی می شود حدود ۶۰ هزار تن گندم در مهاباد از ۴۸ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گندم دیم و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی زیر پوشش گندم آبی این شهرستان برداشت شود که از این میزان ۳۰ تا ۳۵ هزار تن تحویل مراکز خرید گندم شود.

هم اکنون در ۹ مرکز خرید گندم در مهاباد روزانه حدود ۶۰۰ تای ۷۰۰ تن گندم خریداری می‌شود که تا به امروز هفت هزار و ۳۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

هاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha