۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84396230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ واحد معدنی در سلماس فعال است

۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 84396230
۱۳ واحد معدنی در سلماس فعال است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۱۳ واحد معدنی با ظرفیت استخراج سالانه ۴۹۴ هزار تن در سلماس فعالیت می‌کند.

غلامرضا بابایی روز چهارشنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شهرستان سلماس دارای ظرفیت‌های بالقوه خدادادی و زیرزمینی دارد، افزود: ۹ واحد معدنی غیر فعال نیز در شهرستان سلماس وجود دارد که تلاش می شود با برنامه ریزی و رفع موانع موجود این تعداد معادن نیز به فعالیت خود بازگردند.

وی اضافه کرد: عدم وجود صنایع مناسب فرآوری سنگ های معدنی، عدم وجود شبکه برق در برخی معادن راکد جهت ایجاد واحد های فرآوری و بازیابی باطله سنگ معدن و همچنین عدم وجود راه ارتباطی مناسب در منطقه معدنی صوفی آباد با وجود داشتن ۵ واحد معدنی از عمده مشکلات این شهرستان است.

وی ادامه داد: ذخیره قطعی این واحدها بیش از یک میلیون و چهار هزار تن انواع مواد معدنی است که عمده این معادن مربوط به تراورتن، مرمر، سنگ گچ، سنگ آهن، بازالت، مصالح شن و ماسه، سیلیس و پوکه معدنی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اشتغالزایی ۱۲۰ نفره در بخش معادن سلماس اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰ کارخانه فرآوری مواد معدنی نیز  در سلماس فعال است که هفت نوع از این مواد را که مهمترین آنها مرمر، تراورتن، پوکه معدنی و شن و ماسه است، فرآوری و به بازار عرضه می کند. 

بابایی با اشاره به این که  ۱۲۰ معدن این  استان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم راکد و غیرفعال است، گفت: توسعه و فعال سازی معادن زمینه ساز آبادانی و رفع مشکلات زیرساختی در شهرستان‌هاست و در این راستا باید موانع استفاده از ظرفیت توسعه معادن با همکاری دستگاه‌های اجرایی برداشته شود.

وی تاکید کرد: شهرستان سلماس نیز از نظر تولید مواد معدنی یکی از شهرستان‌های غنی و پر اهمیت استان است که با نظارت دائم از منابع معدنی و طبیعی امید  است سطح بهره برداری از منابع افزایش یابد.

به گزارش ایرنا،آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.

به گزارش ایرنا، سلماس یکی از شهرستان های شمالی آذربایجان غربی است که ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha