۱۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 948
کد خبر: 84396264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در خراسان شمالی جذب شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی از ابتدای امسال تاکنون در استان جذب شد.

مجید درخشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان سرمایه گذاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش صنعت،۲۴۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی، ۷۰ میلیارد ریال در بخش معدن، ۲۵ میلیارد ریال در بخش مسکن و ساختمان و مابقی نیز در بخش بازرگانی و خدمات جذب شد.

به گفته وی؛ در این مدت ۹ طرح صنعتی در این استان به بهره برداری رسید که این طرح ها شامل سه واحد تولیدی محصولات پلاستیکی خانگی، محصولات چوبی، تولید آرد، شوینده و ۲ واحد صنعتی تولید قطعات بتنی است.

درخشانی عنوان کرد: همچنین در این مدت ۱۲۶ جواز تاسیس با حجم سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریال در بخش های صنعت، کشاورزی، معدن و خدمات در استان انجام شده است.

وی گفت: این میزان از سرمایه گذاری به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشارهای آمریکا و تحریم‌های ظالمانه وجذب شد.

براساس آمار رسمی در دولت یازدهم و دوازدهم حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شد و استان خراسان شمالی طبق گزارش رسمی رتبه ۲۹ را در بین استان های کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی به خود اختصاص داد.

خراسان شمالی ۱۵ ناحیه و شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد که ۲۵۷ واحد صنعتی در این نواحی و شهرک ها فعالیت دارند و این استان با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول باغی و کشاورزی، ۴۵ هزار تن فولاد و ۹۰۰ هزار تن محصولات پتروشیمی زمینه مساعدی برای جهش تولید دارد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha