آبفای یزد ۱۰ دستگاه تانکر آب آشامیدنی در شهر مستقر کرد

یزد - ایرنا - سرپرست روابط عمومی ‌شرکت آب و فاضلاب(آبفا) یزد گفت :با توجه به اتفاق های اخیر و وارد شدن آسیب  به تاسیسات  آب انتقالی و قطعی آب در برخی مناطق ، ۱۰ دستگاه تانکر سیار آب در این شهر مستقر شد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی آبفای یزد، سیاوش پاکدل افزود: این تعداد تانکر برای تامین آب شرب مصرفی خانواده‌ها در نظر گرفته شد. 
وی اظهار کرد : این تعداد تانکر در پارک بوستان و جنب پمپ گاز، مهرآوران،  درمانگاه تیموری حسن آباد، شهرداری منطقه سه قاسم آباد، میدان شهدای گمنام حسن آباد، بلوار موسی بن جعفر ، خیابان ایمان، عابدی، حسن بیگی، بلوار ۱۷ شهریور و خیابان شیخ کلینی مقابل آتش نشانی  مستقر است تا شهروندان یزدی بتوانند آب آشامیدنی خود را تامین کنند.
وی افزود :در برخی نقاط استان  به دلیل مشکلات موجود در خط انتقال آب استان یزد، میزان فشار آب در این خطه با افت شدید و در برخی نقاط با قطعی آب مواجه شد.
پیش‌بینی می‌شودبا  توجه به اتمام تعمیر خط انتقال تا چند ساعت دیگر  آب به مخازن شهر یزد برسد.

همچنین معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد گفت: سه شنبه شب بخشی از تاسیسات خط اول انتقال آب از زاینده رود به این استان در شرق اصفهان مورد تعرض فرد و یا افراد ناشناس  قرار گرفت و سبب قطع آب انتقالی شد. 

به گزارش روزچهارشنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، علی ارمی افزود: بر اساس اعلام اتاق فرمان یزد در نیمه شب گذشته و نیز بررسی های میدانی در منطقه، مشخص شد باردیگر خط انتقال آب یزد مورد تعرض قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بر اساس بازدید کارشناسان این شرکت، تعدادی از معترضان در محدوده شرق استان اصفهان نسبت به تخریب تاسیسات یکی ازحوضچه های آب انتقالی اقدام کردند که به همین دلیل آب زیادی از خط لوله انتقال آب در حال نشت در بیابان های منطقه است.

ارمی افزود: به محض اطلاع از جریان تعرض، سه گروه فنی با  تمامی تجهیزات مورد نیاز شامل جرثقیل، تراکتور، لوازم تخلیه و لوازم یدکی مورد نیاز در نزدیکی محل مورد تعرض مستقر و در حال فعالیت هستند.

به گفته معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای یزد با توجه به بررسی های اولیه، پیش بینی می شود ،برای تعمیرات و پمپاژ مجدد آب، حداقل به ۱۶ ساعت زمان نیاز باشد که از مشترکان تقاضا می شود صرفه جویی را در نظر داشته باشند.

این شرکت سال ۹۹ میزان آب مصرفی بخش های کشاورزی، بهداشت و شرب و صنعت را به ترتیب ۷۰۰ میلیون مترمکعب، ۱۱۰ میلیون مترمکعب و ۶۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha