مشکلات کشور با اجماع نظر تمامی نخبگان قابل حل است

ساری - ایرنا - دبیر حزب مردم سالاری در مازندران با اعلام این برخی مشکلات کشور به خاطر حل نشدن در سال‌های متمادی مزمن و سبب اعتمادزدایی شده است ، گفت: این دست مشکلات کشور نیازمند اجماع نظر تمامی نخبگان است و دولت سیزدهم باید از فرصت ایجاد شده برای ایجاد همدلی و حل مشکلات کشور استفاده کند.

جابر فضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با نگاهی به اطراف و مسائلی که غالب مردم جامعه با آن درگیر هستند متوجه می شویم درآمد ، معیشت و اشتغال از مهم ترین مشکلات مزمن محسوب می شود و تداوم این مشکلات بویژه ناهمخوانی درآمدها با هزینه ها مردم را رنج می دهد و از حد تاب آوری بسیاری از طبقات اقتصادی گذشته است.

وی گفت : از نظر مردم تداوم وجود این مشکلات یعنی ناکارآمدی دولتمردان و اگر همچنان ادامه یابد و در دولت سیزدهم تغییری در وضعیت معیشت و حل مشکلاتشان صورت نگیرد ، ذهنیت ناکارآمدی ممکن است به کل حکومت سرایت کند در نتیجه همه باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات کشور کاهش یابد.

سخنگوی جبهه اصلاحات مازندران توضیح داد : واقعیت این است و تجربه تاریخی هم ثابت کرده که حل مشکلات در درجه اول در گرو بهره گیری از توان متخصصان و نخبگان بدون توجه به گرایش های سیاسی آنها است ، همان گونه که وقتی فردی بیمار می شود به پزشک مراجعه می کند و کاری به گرایش سیاسی پزشک ندارد ، برای حل مشکلات کشور هم باید همین منش و روش در پیش گرفته شود.

وی افزود : متاسفانه بی توجهی به توانمندی تخصصی نخبگان در دوره های مختلف و رجحان دادن به گرایش ها و نگاه سیاسی افراد برای سپردن مناصب مهم مدیریتی و تصمیم گیری و حتی تصمیم سازی سبب شده است تا مشکلات کشور انباشت شود و هزینه سنگینی و گزافی هم بابت آزمون و خطا به کشور تحمیل شود در حالی که اگر شایسته سالاری در کشور رواج می یا فت  ، ما اکنون با این حجم از مشکلات مواجه نبودیم که سطح نارضایتی عمومی را تا این میزان افزایش دهد.

فضلی با اظهار این که مسئولان بویژه رییس جمهوری منتخب باید بعضی از علائم بروز یافته در کشور از جمله در دوره انتخابات را جدی بگیرد ، گفت : این علائم از جدی بودن مشکلات کشور و عمیق شدن نارضایتی مردم حکایت دارد و لازم است برای حل مشکلات از تمامی ظرفیت های موجود  بویژه در بخش نیروی انسانی استفاه شود.

وی افزود : همان گونه که در قاموس رقابت های سیاسی در دنیا روسای جمهوری منتخب خود را رییس جمهوری تمامی مردم می دانند و رییس جمهوری منتخب هم این موضوع را پس از کسب اکثریت آرا اعلام نمود ، لازم است در به کارگیری توانمندی نخبگان و مدیران هم همین نگاه اعمال شود و نباید اجازه بروز و ظهور نگاه های تنگ نظرانه سیاسی داده شود.

سخنگوی جهبه اصلاحات مازندران گفت : کسب رضایتمندی مردم و پایداری نظام به حل مشکلات کشور وابسته است و ایجاد آسایش و رفاه برای شهروندان هم که وظیفه اصلی دولت ها است نیازمند رفع مشکلات است ؛ در نتیجه برای رفع مشکلات در هیچ کجای دنیا راهی جز استفاده از توان نیروهای توانمند و نخبه و مدیران با صلاحیت فارغ از جهت گیری های سیاسی آنها پیدا نشده است.

وی افزود : مردم از رییس جمهوری منتخب انتظار حل مشکلاتشان را دارند و برایشان  فرقی ندارد که این مشکلات چگونه و توسط چه مدیرانی حل خواهد شد ، ولی دیگر تاب تحمل اما و اگرها را ندارند. 

این فعال سیاسی با ابراز تاسف از این که حل مشکلات اصلی کشور به موضوع اصلی نزاع سیاسی میان جناح ها و گروه های سیاسی تبدیل شده است ، گفت : قطعا رییس جمهوری منتخب بیشتر از بقیه در این زمینه اشراف دارند ، چون تحلیل محتوای اظهار نظرهایشان این موضوع را نشان می دهد ، پس باید گام عملی در این زمینه بردارد و اجازه ندهد یک عده زمین بازی سیاسیشان را تا وسط سفره مردم گسترش دهند و راهکارش هم خارج کردن موضوعات تخصصی از زمین سیاست و سپردن آن به نخبگان و متخصصان است.

وی افزود :  اگر دولت سیزدهم بتواند معضلات و مشکلات چندین ساله کشور را برطرف کند ، در این حالت تاثیرات روانی بسیار مثبتی بر مردم خواهد گذاشت و امید را به جامعه باز خواهد گرداند و در این صورت است می توان گفت دولت موفق بوده است و در غیر این صورت تنها با شعار و شوت کردن توپ به زمین بازی جناحی اندک امید باقی مانده مردم هم از دست می رود.

فضلی گفت : مردم ایران طی ۴۰ سال گذشته همواره نشان دادند حامی نظام هستند و توقعاتشان هم حداقلی است. این وضعیت را همه باید درک کنند. این که خانواده ای توقع دارد جوان تحصیل کرده اش بیکار نباشد ، یا آنقدر درآمد داشته باشد که بتواند آبرویش را حفظ کند ، توقع زیادی نیست و باعث شرمندگی است که بعد از این هم کسی به دنبال بازی سیاسی و جناحی باشد.

وی افزود : مردم ایران ، افراد قانعی هستند و توقعی بجز تامین آسایش و رفاه ندارند و این موضوع باید در دولت سیزدهم به عنوان محور کاری اصلی قرار گیرد. در شان مردم ایران و نظام اسلامی نیست که ما شاهد صف کشیدن مردم برای خرید مرغ و گوشت آن هم ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی باشیم.

سخنگوی جبهه اصلاحات مازندران با اظهار این که کشور به دولتی کارآمد با توان تجمیعی تخصصی نیاز دارد ، گفت : کارآمدی دولت به این وابسته است که از ظرفیت های انسانی که در کشور وجود دارد به صورت کامل و تمام استفاده شود. حل مشکلات کشور تنها با به کارگیری نیروهای توانمند و متخصص امکان پذیر است .

وی تاکید کرد : دیگر همه باید متوجه شده باشند که منزوی کردن نخبگان چه هزینه سنگینی برای کشور داشته است . در وضعیت کنونی که کشور در آن قرار دارد دیگر زمان پس زدن افراد نخبه و متخصص به دلیل نوع نگاه سیاسیشان نیست و لازم است از توان تمامی نخبگان و متخصصان بهره گرفته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha