عضو شورای عالی سیاسی یمن: نبرد در البیضاء نتیجه شکست دیپلماسی آمریکاست

تهران – ایرنا – عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: آمریکا پس از شکست در میدان دیپلماسی، آتش جنگ در استان البیضاء را برافروخت.

به گزارش جمعه ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا) سلطان السامعی افزود: شکست آمریکا در میدان سیاست و پیروزی صنعا، باعث شد که آمریکا احساس سرخوردگی کند.

وی بیان کرد: آمریکا پس از این شکست، با جذب تروریست های القاعده از سایر کشورها، جبهه البیضاء را برافروخت.

السامعی گفت: آمریکا تمام تلاش خود را کرد که پیشنهادها و خواسته های خود را به صنعا تحمیل کند و مزدوران خود را در استان مأرب نجات دهد.

وی اضافه کرد: آمریکا به خواسته های خود نخواهد رسید.

عضو شورای عالی سیاسی یمن خواستار هوشیاری ملت این کشور برای مقابله با طرح های استعماری دشمن شد.

نیروهای ائتلاف متجاوزان به یمن در چند روز گذشته پس از اینکه در استان مأرب متحمل شکست های پی در پی از نیروهای انصارالله شدند با استفاده از عناصر القاعده و داعش برای جنگ علیه نیروهای یمنی، جبهه های جدیدی در استان البیضاء گشودند.

منابع خبری پیشتر اعلام کردند که شمار زیادی از عناصر داعش و القاعده به جبهه‌های نبرد متجاوزان و مزدوران یمنی در مناطق اشغالی به ویژه در استان البیضاء پیوستند.

عربستان همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال‌ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آن‌ها زنان و کودکان بودند، بر اثر حملات هوایی جنگنده‌های سعودی جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha