۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84398541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴ میلیارد ریال زکات در سلماس جمع آوری شد

۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۹:۳۵
کد خبر: 84398541
۳۴ میلیارد ریال زکات در سلماس جمع آوری شد

ارومیه- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) سلماس گفت: در یک سال گذشته ۳۴ میلیارد ریال زکات برای کمک به نیازمندان در این شهرستان جمع آوری شده است.

مهدی خضرلو روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان زکات را حدود ۴۲۰ نفر از روستاییان، کشاورزان و خیرین شهرستان سلماس پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه این میزان زکات جمع آوری شده ۲۵ درصد رشد دارد، اضافه کرد: هم اکنون این نهاد در شهرستان سلماس با بهره گرفتن از ۴۰ رابط افتخاری و عامل زکات و ۱۶ نفر مبلغ روحانی، اقدام به تبلیغ برای احیای هر چه بهتر این واجب فراموش شده در روستاها و دهستان های شهرستان کرده است.

وی با اعلام اینکه زکات جمع شده از ۵۵ روستای بخش مرکزی و کوهسار سلماس بوده است، اظهار کرد: زکات جمع آوری شده درراستای آزادسازی زندانیان، کمک به بهداشت و درمان، امور آموزشی و تحصیلی، معیشت محرومان و تامین مسکن آنها و در امور عمرانی روستاهایی که زکات در آنها جمع آوری شده بود، هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد سلماس با بیان اینکه زکات به عنوان یک واجب الهی است و باید همه به آن پایبند باشند، گفت: ترغیب مردم نسبت به پرداخت زکات و تحقق این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد.

خضرلو یکی از راههای اصولی جذب زکات را شفاف سازی و ارائه گزارش عملکرد شورای زکات به تفکیک بخش و روستا برشمرد و اظهار داشت: اگر اهمیت موضوع زکات برای مردم تبیین شود، می توان کمک بیشتری به فقرا و نیازمندان کرد.

وی  افزود: افراد با پرداخت زکات اموال خود را بیمه می‌کنند و اگر فرهنگ زکات در جامعه رواج پیدا کند تاثیر بسیار مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد.

گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می‌گیرد.

به گزارش ایرنا ،سلماس  دارای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و در فاصله ۸۵ کیلومتری شمال ارومیه مرکز آذربایجان غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha