۱۰۰ میلیارد ریال برای اتمام پروژه دانشکده پرستاری مهاباد اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان و بهره برداری کامل دانشکده پرستاری این شهرستان اختصاص یافت.

جلال محمودزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آذربایجان غربی و با پیگیری و رایزنی لازم این مبلغ برای اتمام دانشکده پرستاری مهاباد اختصاص یافت.

وی ادامه داد: ساختمان این دانشکده که پیش از این قرار بود تبدیل به دانشکده پیراپزشکی شود هم اکنون از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و با این تامین اعتبار تلاش می کنیم امسال به بهره برداری برسد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:  دانشکده پرستاری این شهرستان در سال ۱۳۹۸ برای نخستین بار با ظرفیت ۲۰ نفر در رشته پرستاری دانشجو جذب کرده است.

به گزارش ایرنا، مراحل تاسیس این دانشکده در ۶ هزار متر مربع مساحت از جمله بخش‌های سالن اجتماعات، ۱۵ اتاق ویژه اساتید، ۱۰ کلاس درس، سالن مطالعه و مخزن کتاب، انتشارات، امور اداری، آموزشی و مالی، انبار، سایت رایانه، نمازخانه و آمفی تئاتر به اتمام رسیده است و نیازمند تجهیز و محوطه سازی است.

این ساختمان در مرحله اول مقرر شده بود تا دانشکده علوم اجتماعی باشد اما با پیگیری انجام شده به ساختمان پیراپزشکی و درنهایت به مجتمع عالی سلامت و دانشکده پرستاری تغییر یافت.

مهاباد قطب درمانی جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود و در حال حاضر ۲ بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی دولتی و ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی در حال احداث است.

هم‌اکنون سه دانشکده فعال پرستاری در استان آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های بوکان، خوی و ارومیه وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha