۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84398902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرما هشت هزار قطعه مرغ گوشتی تایباد را تلف کرد

۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبر: 84398902
گرما هشت هزار قطعه مرغ گوشتی تایباد را تلف کرد

مشهد- ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تایباد در شرق خراسان رضوی گفت: قطع ناگهانی برق و گرمای هوا در یک واحد خصوصی تولید مرغ گوشتی این شهرستان، سبب تلف شدن هشت هزار قطعه مرغ شد.

جواد اعتضادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تلف شدن این میزان مرغ گوشتی در ۲ مرحله انجام گرفت که در مرحله اول ۶ هزار و ۵۰۰ قطعه به دلیل قطع برق و در مرحله دوم هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ به سبب گرمای هوا در این واحد پرورش طیور تلف شد.

وی ادامه داد: وزن این میزان مرغ گوشتی تلف شده افزون بر هشت تن است که کارشناسان میزان خسارت وارد آمده به این واحد مرغداری را افزون بر ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: این واحد تولید مرغ گوشتی در روستای "پلبند" از توابع بخش میان ولایت شهرستان تایباد واقع است که در فضایی به مساحت ۲ هزار مترمربع فعالیت دارد.

به گفته اعتضادی، متاسفانه این واحد تولیدی خصوصی فاقد بیمه در حوزه های تکمیلی و حوادث دام و طیور است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در شهرستان تایباد فعال هستند.

اعتضادی از تولیدکنندگان و پرورش دهندگان مرغ خواست با توجه به شدت گرما و احتمال قطع برق نسبت به تجهیز مراکز تولیدی خود به مولدها و سامانه های برق اضطراری، سرویس و کنترل آنها اقدام کنند تا از وقوع زیان و تلفات احتمالی پیشگیری شود.

شهرستان تایباد یک واحد مرغ تخم‌گذار نیز با ظرفیت ۵۷۴ هزار و ۱۰۰ قطعه دارد.

این شهرستان ۱۳۸ هزار نفری در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha