میزان کشف جرایم سایبری کردستان به ۹۶ درصد افزایش یافت

سنندج‌ - ایرنا - رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان گفت: میزان کشف جرایم رخ داده سایبری کردستان سال گذشته ۹۰ درصد بوده که امسال به ۹۶ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ مهدی دانش‌پور روز شنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا مرکز سنندج اظهار داشت: از زمان فعال شدن رمز پویا ۶۱ درصد فراوانی جرایم مالی و ۵۰ درصد برداشت‌های غیرمجاز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به وقوع کلاهبرداری سایبری در برخی از سایت‌های فروش کالا یادآور شد: شهروندان سعی کنند در محل سکونت خود خرید کنند یا پیش از رویت کالا پولی پرداخت نکنند.

سرهنگ دانش‌پور با بیان اینکه مردم حریم خصوصی خود را حفظ کنند و هر عکس یا اطلاعاتی را در فضای مجازی قرار ندهند اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با تماس با فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ سوال‌های خود را مطرح کرده یا موارد قابل بررسی را اطلاع دهند.

وی افزود: دانش، سواد رسانه‌ای و معلومات فنی جامعه نسبت به فضای مجازی پایین است و این مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان ادامه داد: ۸۲ درصد مردم از بستر فضای مجازی استفاده می‌کنند اما این فضا شمشیری دو لبه همراه با فرصت و تهدید است.

وی با یادآوری این موضوع که بسیاری از مردم در حین استفاده از اینترنت و فضای مجازی به اندازه عبور از خیابان امنیت را رعایت نمی‌کنند گفت: بیش از نیمی از پرونده‌های مالی ما ناشی از اعتماد نابجا وسوسه، طمع و سهل‌انگاری است.

سرهنگ دانش‌پور با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های مهم پلیس فتا پیشگیری از وقوع جرم است اظهار داشت: رسانه‌ها هم با اطلاع‌رسانی نقش سازنده‌ای در پیشگیری دارند.

میزان کشف جرایم سایبری کردستان به ۹۶ درصد افزایش یافت

 رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی کردستان در ادامه از بخش‌های مختلف خبرگزاری ایرنا کردستان بازدید کرد و با مراحل تهیه و انتشار اخبار در این خبرگزاری آشنا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha