امام جمعه خلخال: خانواده‌ها تشریفات ازدواج را کمتر کنند

اردبیل _ ایرنا _ امام جمعه خلخال گفت: ازدواج اولین رکن از ارکان مهم جامعه برای بقای نسل انسان است ولی در جامعه اسلامی ما خانواده‌ها باید تشریفات ازدواج را کمتر کنند.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام کریم اسدی روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت هفته ازدواج افزود: با رواج آداب و رسوم غلط امروزی انجام امر مقدس ازدواج در جامعه ایران اسلامی یک امر دست نیافتنی و سخت برای جوانان شده و تا زمانی که این گونه آداب و رسوم اضافی از جامعه حذف نشده مشکل ازدواج حل نخواهد شد.

او تشریفات غیرضروری و برگزاری مراسم عروسی و عقد با هزینه‌های بسیار سنگین ، مهریه‌های سنگین با قید سکه بهار آزادی ، توقع تامین خانه ، خودرو و جهیزیه تمام عیار برای تشکیل زندگی اولیه را موجب افزایش سن ازدواج ، سخت‌تر شدن ازدواج برای جوانان و در نهایت افزایش گناه ، فساد و فحشا در جامعه دانست.

امام جمعه خلخال اظهارکرد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه نباید انتظار داشت که همه اسباب و امکانات موردنیاز یک زندگی یک جا فراهم شود ، بلکه باید این اسباب در طول زمان و با تلاش زوج‌ها تامین شود.

وی افزود: طرح بسیاری از مسائل، شروط و خواسته‌های زاید و غیرمنطقی به عنوان موانع اصلی ازدواج موجب ناامیدی نسل جوان جامعه و گریز از این امر مهم می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدی با تاکید بر توکل به خدا در همه امور از جمله ازدواج گفت: هر اندازه که تشریفات ازدواج کمتر شده و توقعات خانواده‌ها برای تشکیل زندگی پایین‌تر بیاید به همان اندازه ازدواج نسل جوان جامعه تسهیل می‌شود.

وی ادامه داد: عوامل مهمی مانند گرانی و تجمل‌گرایی ازدواج جوانان را مشکل می‌کند و لازم است جوانان و خانواده‌ها برای شکل‌گیری سنت پسندیده ازدواج از تجمل‌گرایی و تشریفات پرهیز کنند.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات ازدواج نیز با توجه به اینکه نیاز به بازپرداخت دارد برای جوانان پس از تشکیل زندگی مشکل‌ساز است و دولت ، مردم و خیران باید برای این امر خیر و خداپسندانه به یاری جوانان بیایند.

حجت‌الاسلام اسدی بیان کرد: از تلاش‌های موثر دشمن در تغییر الگوهای رفتاری جامعه اسلامی ایران فاصله گرفتن جوانان از ازدواج با تبلیغ رفتارهای غرب‌گرایانه در بین جوانان کشور است که اگر مراقب این رفتار دشمن نباشیم دچار مشکل رفتاری در بین نسل جوان می‌شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha