۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84399344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید گندم در سردشت ۲۵ درصد کاهش یافت

۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۷
کد خبر: 84399344
تولید گندم در سردشت ۲۵ درصد کاهش یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: به دلیل خشکسالی های سال زراعی جاری، میزان تولید گندم در این شهرستان در مقایسه با سال زراعی گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

احمد علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی جاری در سطح هشت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دیم و ۶۰۰ هکتار اراضی آبی این شهرستان گندم کشت شده است.

وی با بیان اینکه به علت خشکسالی، امسال پیش بینی می شود از هر هکتار از مزارع دیم ۸۰۰ کیلوگرم و از مزارع آبی در هر هکتار ۲.۴ تن گندم برداشت شود، افزود: این میزان در سال زراعی گذشته به ترتیب ۱.۱ و سه تن بود.

 مدیر جهاد کشاورزی سردشت اضافه کرد: با توجه به وضعیت خشکسالی متاسفانه عملکرد در سطح گندمزارهای شهرستان پایین آمده و انتظار می رود حدود ۶ هزار تن گندم دیم و ۲ هزار تن گندم آبی برداشت شود.

علیپور بیان کرد: ارقام کشت شده در اکثر مزارع دیم، ارقام آذر ۲ و سرداری و در مزارع آبی ارقام محلی، پیشگام و زرین است.

 مدیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت تضمینی خرید گندم برای هر کیلوگرم در سال جاری ۵۰ هزار ریال تعیین شده است و با توجه به اینکه خروج گندم از مبادی ورودی و خروجی استان کنترل می شود از کشاورزان درخواست می شود گندم مازاد بر مصرفشان را تحویل مراکز خرید شرکت تعاون روستایی تحویل دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

مجموع اراضی کشاورزی سردشت ۲۸ هزار هکتار است که از این میزان هشت هزار هکتار زیر کشت باغ است و ۲۰ هزار هکتار آن را اراضی زراعی تشکیل می‌دهد.

عمده ترین محصول باغی سردشت با پنج هزار هکتار انگور دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha