نمره‌های نهایی و قبولی دانش آموزان هرمزگانی بالاتر از میانگین کشور شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: برای نخستین بار امسال در ۲ شاخص مهم آموزشی همچون میانگین نمره‌ های کتبی درس‌های نهایی و درصد قبولی، دانش آموزان پایه دوازدهم این استان بالاتر از متوسط کشوری بوده است.

ایرج بیت اللهی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: میانگین نمره‌های کتبی نهایی در کشور در خردادماه امسال ۱۱ و ۸۴ صدم و درصد قبولی ۸۳ و ۵۶ صدم درصد بوده است، این درحالیست که دستاورد دانش آموزان هرمزگانی در نمره های نهایی ۱۱ و ۸۵ صدم  و در درصد قبولی ۸۵ ممیز ۶۲ صدم درصد قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی به این مهم آموزش و پرورش هرمزگان در سال تحصیلی (۱۳۹۹-۱۴۰۰) برنامه های راهبردی همچون ایجاد پایگاه‌های مجازی کلاس‌های تقویتی و جبرانی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم به صورت متمرکز درقالب طرح ویژه مدارس عادی با ظرفیت پوشش ۲ هزار و ۵۰۰  دانش آموز و طرح ویژه یکهزار و ۶۰۰ دانش آموز مدارس شبانه روزی هرمزگان در استان ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهارداشت: برگزاری سه مرحله آزمون شبه نهایی ویژه دانش آموزان مدارس نمونه دولتی استان در درس های هدف تعیین شده و ایجاد ۱۸ مدرسه مجازی ویژه مناطق شرق استان با امکانات مشاوره آنلاین، برگزاری کلاس های تقویتی و آزمون های آزمایشی با همیاری اتاق بازرگانی ایران و توزیع بیش از ۹ هزار جلد کتاب کمک آموزشی به همت بنیاد خیریه قلم چی در بین مدارس استان از دیگر طرح های موثر آموزش و پرورش در کسب موفقیت اخیر بوده است.

بیت اللهی با اشاره به برخی اقدام ها در راستای کیفیت بخشی به مدارس متوسطه دوره دوم نظری در هرمزگان یادآورشد: به منظور کیفیت بخشی به آموزش های مدارس و افزایش سطح یادگیری دانش آموزان با رویکرد ارتقای سطح نمره ها و درصد قبولی دانش آموزان برنامه هایی در قالب یک مجموعه طرح با هدف ارتقای جایگاه استان در خصوص میانگین نمره ها و درصد قبولی امتحانات نهایی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اجرایی شده است.

وی ابرازداشت: دانش آموزان هرمزگان در صورت فراهم بودن شرایط، با خودباوری و به همت دبیران خود، در سایه برنامه ریزی های هدفمند متولیان آموزشی استان، می توانند برترین ها در کشور باشند که مصداق آن همین موفقیت اخیر و سیر ارتقا رتبه استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان دستاورد از آن یاد می شود حاصل تلاش جمعی است و آموزش و پرورش هرمزگان با بهره‌ گیری از ظرفیت ها و همدلی و همیاری، به دور از حاشیه ها، روند رو به رشد و بهبود شاخص ها در همه بخش ها را با جدیت دنبال می کند و خود را مدیون همکاری همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت می داند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha