۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۵
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 84400042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

 ویروس شناس روس: اسپوتنیک وی ۹۰ درصد دربرابر دلتا مصونیت ایجاد می کند

مسکو - ایرنا - سرگئی نتسوف رئیس آزمایشگاه بیونانوتکنولوژی و ویروس شناسی دانشگاه دولتی نووسیبیرسک روسیه اعلام کرد که واکسن اسپوتنیک وی ۹۰ درصد دربرابر ویروس هندی کرونا موسوم به دلتا مصونیت ایجاد می کند.

به گزارش ایرنا، نتسوف روز یکشنبه به ریانووستی گفت که واکسن اسپوتنیک وی در گذشته تا ۹۵ درصد در برابر گونه های ویروس کرونا از بدن دفاع می کرد اما در برابر ویروس هندی ۹۰ درصد دفاع می کند. 

 رئیس آزمایشگاه بیونانوتکنولوژی و ویروس شناسی دانشگاه دولتی نووسیبیرسک خاطرنشان کرد که در جهان واکسن های موثری در برابر ویروس های کرونا ساخته شده است که اسپوتنیک وی نیز از آن جمله است. 

 به گفته نتسوف، زدن واکسن کرونا و استفاده از ماسک طبی به انسان برای دفاع در برابر همه گیری کرونا کمک می کند.

واکسن اسپوتنیک وی واکسن اصلی کرونا در روسیه است و به همراه دو واکسن دیگر در این کشور برای واکسیناسیون کرونا استفاده می شود.  

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا دلتا نخستین بار در هند شناسایی و تاکنون در ۸۰ کشور جهان یافت شده است.

سازمان جهانی بهداشت گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا را براساس حروف الفبای یونانی نامگذاری و گونه یافت‌شده در هند را دلتا نامیده است.

علائم کرونا دلتا مشابه سرماخوردگی است و عمدتا با آب‌ریزش بینی، تب، گلودرد و سردرد بروز می‌یابد.

سازمان جهانی بهداشت اخیرا در گزارشی اعلام کرد که گونه هندی ویروس کرونا در حال گسترش بوده و در ۶۰ سرزمین گزارش شده است.

 خبرگزاری فرانسه به نقل از گزارش سازمان جهانی بهداشت خبر داد که گونه هندی ویروس کرونا در ۵۳ سرزمین ثبت شده است. این سازمان علاوه بر این خبر داد که اطلاعاتی از منابع غیررسمی در مورد شیوع این گونه در هفت سرزمین دیگر دریافت کرده و بدین ترتیب تعداد مناطق درگیر با این واریانت به ۶۰ می‌رسد.

به گفته این نهاد وابسته به سازمان ملل، میزان سرایت گونه B.۱.۶۱۷ بیشتر از گونه اصلی بوده و شدت بیماری و خطر ابتلا به آن در دست بررسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha