قانون افزایش آب بهای بخش کشاورزی در حال بازنگری است

مهاباد- ایرنا- نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون افزایش غیرمتعارف آب بهای بخش کشاورزی در راستای حمایت از باغداران در حال بازنگری است.

جلال محمودزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افزایش ۱۴۵ درصدی آب بهای باغات آذربایجان غربی موجی از اعتراض و شکوائیه توسط تشکل های آب بران، کشاورزان و تولیدکنندگان را به دنبال داشت که رسیدگی به این مشکل در دستور کار کمیسیون کشاورزی مجلس قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعتراض نسبت به این افزایش غیرمتعارف به وزیر نیرو جهت بازنگری و اصلاح آن به طوری که به بهای عادلانه تغییر پیدا کند، انجام شده است.

نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال گذشته نیز میزان آب بهای بخش کشاورزی با ثبت اعتراض به وزیر نیرو کاهش یافته بود، اضافه کرد: با توجه به اهمیت تولید و تحقق شعار سال مبنی بر رفع موانع تولید و همچنین خشکسالی حاکم بر کشور و از طرفی کاهش تولیدات بخش کشاورزی انتظار داریم قیمت تعیین شده کاهش یابد.

به گزارش ایرنا، هر ساله نرخ آب بهای بخش کشاورزی برای مصارف باغی و زراعی این حوزه مشخص شده و کشاورزان موظف به پرداخت حق آبه تعلق گرفته به مزارع خود می شوند که شامل یارانه دولتی نیز است.

سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در سطح کشور تولید و قسمتی از آن نیز صادر می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha