۲۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84402491
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت عمرانی سلماس، اجرای طرح های نیمه تمام بهداشتی و زیربنایی است

ارومیه-ایرنا- نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت اجرای طرح های نیمه تمام عمرانی در این شهرستان، پروژه های بهداشتی، زیربنایی و راهسازی است.

یعقوب رضازاده روز سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی سلماس افزود: تعدادی از طرح‌ها در این شهرستان نیمه‌تمام هستند و تعدادی از آنها نیاز به تامین اعتبار ویژه استانی و ملی دارند.

وی اضافه کرد: بیمارستان جدید ۱۶۰ تختخوابی سلماس از مهمترین طرح‌های نیمه تمام است که باید تکمیل آن در دستور کار قرار گیرد.

نماینده سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده با وزارت راه وشهرسازی، حدود ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان سلماس طی سال جاری در نظر گرفته شده که تاکنون حدود ۷۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه بیان کرد: این شهرستان در بخش‌های مختلف مانند گردشگری کشاورزی ظرفیت بالایی دارد که در طول سالیان گذشته از این ظرفیت استفاده نشده است.

جلیل جباری ادامه داد: برای توسعه و رونق گردشگری در سلماس  لازم است که فرصت‌ها و تهدیدهای پیش روی این حوزه شناسایی و سپس براساس طرح جامع گردشگری سلماس  اقدام به تخصیص اعتبار از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی کرد.

فرماندار شهرستان سلماس با اشاره به پروژه های شاخص عمرانی شهرستان گفت: امسال یک هزار و ۸۶۹ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی در این شهرستان مصوب شده است که این اعتبار نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است .

علی اکبر عسکری با تاکید بر لزوم تخصیص هر چه بیشتر اعتبارات برای اتمام پروژه ها، اظهار داشت: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای پیشرفت و توسعه شهرستان در اولویت قرار دارد و در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌ انجام شده تعداد ۱۳ پروژه سرمایه‌گذاری هم‌اکنون در سلماس تعریف شده است.

وی با اشاره به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی در بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم منطقه، تصریح کرد: موضوع بازگشایی بازارچه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی سلماس به طور مستمر توسط مسوولان استانی و شهرستانی در حال پیگیری است وامیدواریم با رایزنی های انجام شده این دغدغه مهم شهرستان، حل و فصل شود.

 به گزارش ایرنا،در این جلسه اعتبارات منابع سرمایه ای استان، درآمد نفت و گاز، قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده با الویت پروژه های نیمه تمام بین دستگاه های اجرایی شهرستان توزیع شد.
شهرستان سلماس با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha