عفاف و حجاب در آینده گفتمان غالب جهان خواهد شد

تهران-ایرنا- مسوول سازمان بسیج جامعه زنان گفت: زنان به دنبال زندگی توام با آرامش اجتماعی مبتنی بر عفاف و حجاب هستند و عفاف و حجاب در آینده نزدیک در جهان گفتمان غالب خواهد شد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا مینا بیابانی در نشست بین المللی عفاف و حجاب؛ بشارت تمدن ساز در مسیر آینده اظهار داشت: در سال های اخیر با وجود تلاش‌های دشمنان درباره زنان کشورهای مسلمان، شاهد روی آوردن زنان جهان به رعایت حجاب و عفاف در جامعه هستیم.

مسوول سازمان بسیج جامعه زنان ادامه داد:در سال های اخیر نمونه‌های زیادی رخ داده که در مورد فعالیت‌های زنان محجبه صحبت کرده‌اند به عنوان مثال در سال ۲۰۱۲  بعد از فروپاشی پادشاهی حسنی مبارک در مصر ما شاهد هستیم که یکی از گویندگان خبر در قاهره در در پشت قاب تلویزیون در مورد فعالیت زنان محجبه می‌گوید.

وی در ادامه تصریح کرد: صهیونیست‌ها تلاش بسیاری برای مخدوش کردن چهره زنان محجبه داشتند و در فیلم‌های زیادی تهیه کردند که در آنها زنان محجبه را به عنوان کلاهبردار یا افرادی که از سلامت رفتاری مناسب و قابل قبول برخوردار نیستند، معرفی کرده‌اند. اما با این وجود جنبش‌هایی برای استقبال از حجاب و عفاف در جهان شکل گرفت که نشان می‌دهد زنان به زیست عفیفانه و آرامش تمایل دارند.

قرآن کریم نگرش منفی نسبت به زن را تغییر داد

امیر حسین بانکی پور نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: زمانی که به تمدن‌های گوناگون گذشته نگاه می‌کنیم هیچ گونه نگاه منفی نسبت به زن وجود ندارد و در همه ادیان زن مورد احترام بوده است.در مقابل این دیدگاه تمدن غرب از بابت نگاه به جنس زن در یک جاهلیت کبری به سر می‌برد در حالی که  قرآن به دنبال این است که پشت هر حادثه تاریخی نقش زن را برجسته کند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم توجه ویژه دارد تا نگاه منفی نسبت به جایگاه زن را در تاریخ تغییر دهد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: جز انسان‌های بزرگوار کسی حرمت زن را نگه نمی دارد و پیامبر روی این موضوع کار می کردند و حرمت گذاری به زن را با عمل و عینیت نمایان کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: محور این نوع نگاه به زن توسط انبیا کرامت زن است و بشریت هرچه جلوتر آمده ظلم به زن تغییر کرده است و یکی از مشکلات اصلی ظلم به زن در جوامع غربی این است که به آزادی زن  توجه شده اما به کرامت توجهی نشده است.

بانکی پور ادامه داد: برای توجه به کرامت زن باید به ویژگی حیا توجه ویژه داشته باشیم. حیا فقط برای خداست  و خداوند ویژگی حیا را در زنان ۹ برابر مردان قرار داده است زیرا حیا کانون زیبایی زنان است.

حجاب، زنان را به نوعی پاکدامنی دعوت می‌کند

شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: در ادیان پیشین زن را موجودی ضعیف می‌پنداشتند و آنها را در شغل‌هایی بسیار پرمشقت و سخت به کار می گرفتند که در برخی برهه‌ها جان خود را از دست می دادند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ برخی مصلحین اجتماعی برای اصلاح این نگرش حضور پیدا کردند اما باز هم نتوانستند منزلت و جایگاه حقوقی و معنوی زنان را در جوامع خود تامین کنند و متاسفانه به زن به عنوان کالای تجاری نگاه می کردند.

نماینده مسیحیان مجلس با بیان اینکه حجاب یک نوع کمال شخصیتی را برای زن رقم می‌زند، عنوان کرد: حجاب زنان را به نوعی پاکدامنی دعوت می کند و از اولویت های زندگی همه ایرانیان است.

شارلی انویه با بیان اینکه حجاب یک کمال یگانگی و مستقل برای زنان در خصوص تصمیم گیری های خاص زندگی دارد، تصریح کرد: به صراحت می‌توان گفت حجاب و ازدواج یک امر خویشتن‌داری است که یکسری قوانین رشدی دارد  و یک سیر رشد و تکاملی دارد که دختران از زمان کودکی تا زمانی که بزرگ می شوند این سیر تکاملی را در خود می‌بینند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha