آمار جانباختگان کرونا در روسیه باز هم رکورد زد

مسکو - ایرنا -- آمار جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در روسیه در شبانه روز اخیر به بالاترین حد در سال جاری میلادی رسید و بر اساس گزارش ستاد مقابله با کرونا به ۷۸۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: شمار جانباختگان جدید به ۷۸۰ نفر رسید و در مجموع شمار جانباختگان کرونا در روسیه به ۱۴۴ هزار و ۴۹۲ نفر افزایش یافت. تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه در شبانه روز اخیر نیز ۲۴ هزار و ۲۴  نفر گزارش شده است و بر اساس این گزارش تاکنون ۵ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۷۵ نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده اند.

در همین حال مسکو و سنت پترزبورگ در بین شهرهای روسیه در مکان نخست مبتلایان به بیماری کرونا قرار گرفته اند.   

در حالی که آمار مرگ و ابتلا به کرونا در روسیه برای دومین هفته متوالی رکورد می زند، این کشور برای جلوگیری از گسترش دامنه انتشار ویروس مرگبار تدابیر پیشگیرانه در مراکز گردشگری بکار گرفته است.

استان کراسنادار و سن پترزبورگ دو قطب مهم گردشگری روسیه هستند و تدابیر پیشگیرانه و محدودیت های جدید در این مناطق اتخاذ شده است.

اجباری شدن تزریق واکسن برای شهروندانی که قصد استفاده از رستوران‌ها و کافه‌ها را دارند، یکی از مهمترین تصمیمات دولت برای تشویق مردم این کشور به تزریق واکسن است.

محدودیت دیگر شامل تئاترها و سینماها می‌شود و سالن‌های این اماکن باید در هنگام اجرای برنامه ها، پذیرای نصف گنجایش باشند و فاصله‌های عمومی باید رعایت شود.

به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، تاتیانا گولیکووا معاون نخست وزیر روسیه از افزایش آمار مرگ و میر در روسیه خبر داد که علت اصلی آن آمار مرگ بر اثر کرونا در این کشور بوده است.  بر اساس این گزارش  افزایش مرگ بر اثر کرونا به دلیل انتشار ویروس هندی است که از سرعت انتشار بیشتر و علائم سخت تر برخوردار است که درصورت ابتلای فرد به آن، شانس زنده ماندن کمتر از ویروس معمولی کرونا برای فرد بیمار باقی می گذارد.   

در حالیکه تاخت و تاز ویروس هندی موسوم به «ویروس دلتا»، وضع نگران‌کننده‌ای در روسیه ایجاد کرده، واکسیناسیون سراسری در این کشور به کندی پیش می‌رود و تاکنون حدود ۱۵ درصد از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه هر دو دوز واکسن اسپوتنیک را دریافت کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha