۹۸ تخت بیمارستانی تامین اجتماعی در استان بوشهر آماده بهره‌برداری است

بوشهر- ایرنا- مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: ۹۸ تخت توسعه‌ای بیمارستانی در شهرستان‌های بوشهر، برازجان و عسلویه این استان آماده بهره‌برداری و افتتاح است.

به گزارش ایرنا سید جواد رکاب‌‏پور روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در سالن شهدای ایرنا در بوشهر اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر تلاش می‌کند ارائه خدمات درمانی و سلامت خود را از نظر کمی و کیفی توسعه و افزایش دهد تا گامی موثر در راستای سلامت جامعه و افزایش کارایی افراد در عرصه اقتصادی و اجتماعی بردارد.

وی افزود: به منظور توسعه خدمات درمانی تامین اجتماعی در این استان تجهیز و بهره‌برداری از ۷۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر، ۲۰ تخت در بیمارستان مهر برازجان و هشت تخت در بیمارستان حضرت نبی اکرم عسلویه در دستور کار قرر دارد که همگی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

رکاب پور ادامه داد: علاوه بر این سه پروژه درمانی در شهرهای برازجان، خورموج و جم در دست اجرا است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر اعلام کرد: مرکز درمانی برازجان ۹۵ درصد و مراکز خورموج و جم نزدیک به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که در آینده‌ای نزدیک بهره‌برداری می‌شوند و به ظرفیت ارائه خدمات درمانی تامین اجتماعی افزوده می‌شوند.

رکاب پور افزود: ارتقای مراکز درمانی عمومی به تخصصی و تخصصی به پلی کیلینیک شبانه روزی در صورت داشتن قابلیت یکی از اقدامات مورد تاکید تامین اجتماعی استان است و در این راستا به زودی درمانگاه شبانه‌روزی امام موسی کاظم برازجان با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: درمانگاه دوم تامین اجتماعی بوشهر در فضای فیزیکی بیمارستان سلمان فارسی از دیگر پروژه‌های تعریف شده این استان است که در زمان حاضر عملیات فنی و مهندسی آن انجام شده و اجرای آن بزودی آغاز می‌شود.

رکاب‌پور یادآور شد: در زمان حاضر مجموعه تامین اجتماعی با سه مرکز بیمارستانی بستری و هفت مرکز سرپایی یکی از بهترین ارائه دهنده خدمات درمانی در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: این استان با ۱۸۶ تخت بستری در بیمارستان سلمان فارسی، ۴۲ تخت در بیمارستان مهر برازجان ۳۲ تخت در بیمارستان حضرت نبی اکرم عسلویه و در مجموع ۲۶۰ تخت، ۲۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی این استان را تامین کرده است.

رکاب‌پور اضافه کرد: این مجموعه در درمان غیر مستقیم نیز با ۵۲۴ مرکز تشخیصی و درمانی قرارداد همکاری دارد و درمانگاه سرپایی در شهرستان‌های بوشهر، برازجان، گناوه، دیلم، دیر و جم و کنگان فعال است.

وی اعلام کرد: در زمان حاضر ۲ درمانگاه سرپایی نیز در دیلم و دلوار در دست ساخت است که در مراحل نخست اجرا قرار دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به خدمات تامین اجتماعی استان در بحران شیوع کرونا، گفت: مجموعه تامین اجتماعی استان بوشهر با وجود محدودیت در نیروی انسانی و کمبود تجهیزات و خستگی کادر درمان، همچنان استوار همه تلاش خود را برای مقابله با بحران کرونا اعمال می‌کند.

رکاب‌پور عنوان کرد: برنامه امداد بک در تامین اجتماعی استان بوشهر فعال است و به بیماران کرونایی که توان مراجعه به مراکز درمانی را ندارند یا ساکن شهرهایی هستند که این مراکز درمانی در آنها فعال نیست خدمت رسانی می‌کند.

وی افزود: در قالب این طرح دارو و امکانات درمانی در منزل در اختیار بیماران و بویژه بازنشسته‌ها و از کار افتاده‌ها قرار می‌گیرد.

رکاب‌پور اعلام کرد: با همه چالش‌ها و کمبودهای موجود امسال مرکز درمانی مهر برازجان موفق شد رتبه نخست را در ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع در استان بوشهر کسب کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر بخش داخلی مردان و زنان بیمارستان تامین اجتماعی با ظرفیت نزدیک به  ۴۰ تخت، ۱۴ تخت بخش سلامت مربوط به بیماران حاد تنفسی، ۴ تخت آی سی یو و ۶ تخت اورژانس در در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: رایزنی‌های لازم برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای درمانی تامین اجتماعی انجام شده است و این ابلاغ صورت گرفته است تا با برگزاری آزمون این نیرو جذب شود.

۹۸ تخت بیمارستانی تامین اجتماعی در استان بوشهر آماده بهره‌برداری است

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر در ادامه این نشست گفت: در زمان حاضر ۸۹۰ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش این بیمه هستند که نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت این استان را در بر می‌گیرد.

عباس دیری افزود: این مجموعه در بخش بیمه‌ای در ۱۵ شعبه اصلی، ۱۵ شعبه اقماری، هشت کارگزاری و یک اداره کل ۱۸ نوع خدمت را به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر ۳۱ هزار پرونده در استان بوشهر تشکیل شده که مستمری بگیر و بازمانده  و بازنشسته را شامل می‌شود و ۴۶ هزار نفر را  در بر می‌گیرد.

دیری با بیان اینکه به طور متوسط ماهیانه ۲۸۰ پرونده مستمری‌بگیر و بازنشسته در استان بوشهر تشکیل می‌شود، اعلام کرد: همچنین هر ماه ۱۳۷ میلیارد تومان به مستمری‌بگیران و بازنشسته‌های استان پرداخت می‌شود و  در ۳ ماه نخست ۱۴۰۰ معادل ۴۱۱ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر یادآور شد: میزان پرداختی به این بیمه شوندگان در اسفند ماه ۹۹ معادل ۸۳ میلیارد تومان است که با اعمال قانون متناسب‌سازی حقوق‌ها اکنون ۶۰ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در زمان حاضر تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در استان بوشهر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند  که ماهانه هفت میلیارد تومان به این افراد اختصاص می‌یابد و حدود ۴.۵ میلیارد تومان نیز در زمینه تعهدات کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در این استان هزینه می‌شود.

دیری با بیان اینکه بیمه‌شده‌های بازنشسته قشر بزرگی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، گفت: متناسب سازی حقوق بازنشسته ها را در ۲ مرحله در مرداد ماه ۹۹ و فروردین ۱۴۰۰ اجرا شد تا بخشی از مشکلات این گروه که با افزایش تورم ایجاد شده بود، رفع شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر اظهار کرد: با چهار بار افزایش حقوق اعمال شده از سال ۹۸ تاکنون، حقوق بازنشسته‌ها ۱۳۰ درصد افزایش یافته است و بر اساس قانون دولت متولی به عهده گرفتن اعتبار لازم برای حقوق ناشی از متتناسب‌سازی حقوق بازنشسته‌ها است.

وی با اشاره به تاثیر بحران کرونا بر مشاغل و کارفرمایان، بیان کرد: امهال ۳ تا ۴ ماهه پرداخت حق بیمه و بخشودگی جرایم کارفرمایان در این زمینه انجام شده است.

دیری افزود: با هدف تحقق شعار سال و مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید بخشودگی جرایم کارفرمایان در زمان حاض اعمال شده است و این افراد تا پایان تیر ماه فرصت دارند در این زمینه اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای ارائه خدمات غیر حضوری و حذف کاغذ، گفت: در قالب طرح ۳۰۷۰ تعداد ۳۰ نوع خدمت که ۷۰ هزار مراجعه در سال را به دنبال داشت به صورت غیر حضوری ارائه می‌شود که البته تکمیل این طرح نیازمند ارتباط با برخی از دستگاه‌ها است و در چند مورد به طور ۱۰۰ درصد محقق نشده است.

وی افزود: بیمه شونده‌های تامین اجتماعی می‌توانند بسیاری از خدمات مانند مشاهده سابقه بیمه‌ای، دستمزد و نوع بیمه خود را مشاهده کنند.

دیری افزود: انتقال  الکترونیکی پرونده بیمه شده های تامین اجتماعی به سراسر کشور از دیگر خدمات سازمان غیر حضوری تامین اجتماعی است که استان بوشهر در این زمینه پیشرو بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha