پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال وام رونق تولید در گلستان و چند خبر کوتاه

گنبدکاووس - ایرنا - پرداخت ۱۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در گلستان، شناسایی ۱۱۹ مکان فعالیت رمز ارز و دستگیری گردانندگان سایت قمار با تراکنش ۴۲۲ میلیارد ریال در استان و بهره برداری از ۶ حلقه چاه آب شرب در گنبدکاووس از مهمترین اخبار کوتاه روز چهارشنبه این استان شمالی‌ است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت که‌ از محل اعتبارات سال گذشته ۱۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد که از این حیث استان در جایگاه ششم کشور قرار دارد.

حسین طلوعیان در چهارصد و چهل و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گلستان، افزود: این اعتبارات از ابتدای مرداد پارسال تاکنون درخواست تسهیلات ۶۴۹ واحد تولیدی گلستان پس از تصویب در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دریافت حدود ۵۴ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به بانک‌های عامل معرفی شد.

وی اظهارداشت: از کل واحدهای معرفی شده به بانک‌ها ۲۶۷ واحد تولیدی گلستان ۱۴ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.

به گفته وی، از محل اعتبارات بازسازی و نوسازی نیز تاکنون درخواست تسهیلات ۲۶۳ واحد تولیدی استان برای دریافت ۱۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در کارگروه مصوب و برای پرداخت به بانک‌های استان ارسال شده که ۵۶ واحد هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات گرفتند و گلستان در این بخش نیز در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

**

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان از شناسایی ۱۱۹ مکان غیر مجاز فعالیت ماینر (رمز ارز دیجیتال) در استان و کشف هزار و ۴۸۸ ماینر خبر داد و گفت: این ماینرها امسال با برگزاری سه مانور کشف و ضبط شد.

علی‌اکبر نصیری افزود: بیشتر ماینرها در گلستان در منازل، مرغداری‌ها و باغ‌ها به صورت غیرمجاز فعال هستند و پیش بینی می‌شود ۲ هزار دستگاه رمز ارز غیرمجاز دیگر در استان فعال باشد.

به گفته وی، در حال حاضر ماینرها حدود سه تا چهار درصد برق مصرفی گلستان را به خود اختصاص دادند و سه مرکز فعال رمز ارز در شهرستان‌های علی‌آبادکتول، بندرگز و مینودشت با ۲۰۰ ماینر به علت کمبود تولید برق تا آخر شهریور از مدار خارج شدند.

**

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس در نشست ستاد شئون فرهنگی مناسب‌های مذهبی شهرستان از توزیع ۷۰ هزار پرس غذای گرم به مناسبت عید سعید غدیر خبر داد و گفت: نماز عید قربان با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی ساعت ۷:۳۰ صبح روز عید در مصلی امام جعفر صادق (ع) برگزار خواهد شد.

**

آنه محمد قرنجیک سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مینودشت از اهدای هزار و ۵۰۰ تن آسفالت گرم توسط شرکت زغال سنگ البرز شرقی برای آسفالت و بهسازی مسیر روستای تخت خبر داد و گفت: سه کیلومتر از این مسیر کوهستانی با هدف کاهش حوادث رانندگی آسفالت و بهسازی شد.

**

فرماندار گرگان در نشست کارگروه آرد و نان و گندم این شهرستان گفت که با اجرای طرح‌ نظارت بر نانوایی‌ها با همکاری تیم‌های گشت نظارتی ٩ واحد خبازی متخلف به‌دلیل رعایت نکردن مسائل بهداشتی مقابله با شیوع کرونا پلمب شدند.

محمد حمیدی افزود: در سه ماه گذشته ۲ هزار و ٧٠٠ بازدید از خبازی‌های گرگان انجام و ۴٣ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند. 

**

حسین سعیدی‌راد مدیر امور آب و فاضلاب گنبدکاووس گفت: برای رفع مشکل کمبود آب شرب مشرکان این شهرستان ۶ حلقه چاه آب متعلق به بخش دولتی با دبی ۷۰ لیتر بر ثانیه وارد مدار بهره برداری شد.

**

غلامعلی ریاحی رییس بیمارستان امیرالمومنین(ع) کردکوی از نصب دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس این مرکز درمانی خبر داد و گفت: این بیمارستان با ۱۴۱ تخت فعال و سانتر جراحی قلب با بهره برداری از دستگاه سی‌تی‌اسکن خدمات بهتری به بیماران ارائه می‌دهد.

**

رئیس پلیس فتا گلستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند قمار و شرط‌بندی آنلاین که ۴۲۲ میلیارد ریال تراکنش مالی داشتند، خبر داد و گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، وب‌سایتی که اقدام به فعالیت در حوزه قمار و شرط‌بندی آنلاین می‌کرد، شناسایی شد.

سرهنگ ابراهیم پرسا افزود: با انجام تحقیقات سه نفر از گردانندگان این وب‌سایت مجرمانه شناسایی و در ۲ عملیات پلیسی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: اعضای این باند سه نفره در ابتدا منکر اقدامات و فعالیت مجرمانه خود بودند، اما پس از مواجه‌شدن با مستندات غیرقابل‌ انکار پلیس به اقدامات غیرقانونی خود اعتراف کرده و پس از تکمیل پرونده به شعبه قضایی رسیدگی‌کننده معرفی و از آن طریق روانه زندان شدند.

وی گفت:‌ در بررسی‌ حساب‌های بانکی استفاده‌ شده توسط این افراد، مشخص شد بالغ‌ بر ۴۲۲ میلیارد ریال گردش مالی از حدود ۳۰ حساب بانکی صورت گرفته که در یک نمونه حساب‌هایی به نام اعضای یک خانواده میلیاردها تومان تراکنش داشته، در حالی‌ که اعضای این خانواده از ورودی و خروجی پولی حساب‌های بانکی خود اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند.

**

فرمانده انتظامی گنبدکاووس از اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت پاکسازی نقاط آلوده طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با تلاش ماموران انتظامی ۱۹ سارق سابقه دار شناسایی و دستگیر شدند و در تحقیقات پلیس به ۴۹ فقره سرقت اماکن خصوصی، کابل برق و مخابرات، منزل و موتورسیکلت اعتراف کردند.

سرهنگ محمود علیفر افزود: در پاکسازی ۲۱ پاتوق که محل تجمع مجرمان در نقاط آلوده بوده، ۲۰ خرده فروش موادمخدر دستگیر و مقادیری موادمخدر از آنان کشف شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha