همه ظرفیت‌ها برای اجرای پروژه مهر در خراسان جنوبی به‌کار گرفته شود

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: درخصوص اجرای پروژه مهر به عنوان یک پروژه ملی همه باید کمک کنیم و ظرفیت‌های استان را به‌کار گیریم تا این برنامه با موفقیت و پرشور برگزار شود.

"ناصر خوش‌ خبر" عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی افزود: براساس هدف‌گذاری آموزش و پرورش خراسان جنوبی امسال آیین نمادین بازگشایی مدارس در راستای پروژه استانی مهر به میزبانی شهرستان نهبندان برگزار خواهد شد.

وی گفت: آموزش و پرورش زمینه تحصیل همه دانش‌آموزان را فراهم کند و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که دانش‌آموزی در استان از تحصیل باز نماند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به وجود برخی مدارس مختلط در مقطع متوسط اول در استان افزود: در این خصوص ضمن پیشگیری از مشکل ایجاد شده باید تلاش شود که ادامه تحصیل دانش‌آموزان استان با مشکل مواجه نشود.

وی تاکید کرد: مسوولان آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید همه تلاش خود را به‌کار گیرند تا دانش‌آموزی در استان از تحصیل باز نماند.

خوش‌ خبر درباره نحوه تصویب ماده ۱۶ گفت: در این شورا مقرر شد جلسه‌ای به منظور بررسی، دقت و اثربخشی بیشتر به ریاست معاونت عمرانی استاندار و با دعوت از دستگاه‌های متولی در هفته آینده برگزار شود و خروجی این جلسه در جلسات آتی شورای آموزش و پرورش به بحث گذاشته شود و تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

برابر ماده ۱۶ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق کشور همه شهرداری‌ها موظفند با توجه به نیازهای پیش بینی شده در طرح‌های تفصیلی شهرها با استفاده از امکانات و مجوزهای قانونی خود زمینه احراز مالکیت زمین‌های پیش‌بینی شده برای توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی شهرهای مربوطه را برای ادارات آموزش و پرورش فراهم سازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: در رابطه با ساماندهی نیروی انسانی اقداماتی خوبی در استان انجام شده اما نباید موضوع ورودی و خروجی نیرو در آموزش و پرورش به فراموشی سپرده و متناسب با نیاز استان باید نیرو جذب شود.

وی بیان کرد: باید جذب نیرو از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان پیگیری تا بخشی از کمبود نیروی استان جبران شود.

خوش خبر گفت: درخصوص کمک مالی به آموزش و پرورش، بررسی‌ها توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شود تا براساس توان و ظرفیت استان به این مجموعه فرهنگی کمک و بخشی از مشکلات آن حل شود.

وی افزود: نگاه فرمانداران در تخصیص اعتبارات به آموزش و پرورش یک نگاه ویژه و خاص باشد و همه دستگاه‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: باید ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای را به‌کار گیریم و به دنبال ظرفیت‌های جدید برای پوشش ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مناطق روستایی باشیم زیرا این موضوع تکلیف بزرگی برای ما به عنوان مسوولان نظام جمهوری اسلامی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به لزوم کنترل آسیب‌های اجتماعی دوران کرونا و پساکرونا گفت: ما امروز نیازمند تقویت مهارت‌های زندگی و چگونگی مدیریت مساله هستیم.

خوش خبر تاکید کرد: باید بررسی شود چه راهکارهایی باید به‌کار گرفته شود تا طرح آسیب‌شناسی دوران کرونا و پسا کرونا در استان به خوبی اجرایی شود.

وی مقوله مشاره را از آموزش و پرورش جدایی‌ناپذیر دانست و افزود: باید به این موضوع در مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص در دوران کرونا و بعد از آن توجه شود تا زمینه‌ساز سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha