دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴۰۶ تحقیق کرونایی انجام داد

مشهد- ایرنا- معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشگران این دانشگاه ۴۰۶ طرح تحقیقاتی مرتبط با کرونا و ۴۹ طرح تحقیقاتی با مداخله کارآزمایی بالینی را به انجام رسانده‌اند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی روز چهارشنبه افزود: کمیته علمی معاونت پژوهشی دانشگاه به همراه تیم های تحقیقاتی در قالب های متنوعی به بررسی حواشی بیماری کرونا، راهکارهای درمانی و پیشگیری و نیز ریجستری بیماران پرداخته است.
وی با اشاره به اینکه حوزه پژوهشی دانشگاه پس از شیوع بیماری کرونا و به منظور حل چالش های ایجاد شده به فعالیت های علمی متفاوتی پرداخته است، ادامه داد: اقدامات پژوهشی عمدتا در چند محور مطالعات بالینی بر روی عوامل مختلف از جمله گذراندن فرآیند درمان و یا دستیابی به یک داروی موثر در حال اجراست.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برخی از این طرح های پژوهشی مجوزهای لازم را کسب کرده و به مرحله تولید دارو نیز رسیده است، عنوان کرد: یک مطالعه بالینی نیز در حوزه معاونت پژوهشی انجام شده که محقق باید پس از طی مسیر قانونی، تاییدیه لازم را برای تولید داروی آن کسب کند و برخی دیگر از طرح ها نیز بر روی حواشی بیماری کرونا متمرکز شده اند.

تفقدی افزود: بررسی میزان اضطراب ناشی از بیماری کرونا در سطح جامعه از موضوعات پژوهشی است که محققان این دانشگاه به آن پرداخته اند و بررسی تاثیر کرونا در بیماریهای مختلف از جمله سرطان، آرتریت و... از دیگر اقدامات مطالعاتی انجام شده است.
وی با بیان اینکه ایجاد یک ریجستری در خصوص بیماری کرونا نیز به همت اساتید در معاونت پژوهشی انجام می شود، عنوان کرد: علاوه بر این در سطح ملی ۵ دانشگاه در حوزه ثبت عوارض واکسن کرونا بر روی ۱۰ هزار نفر فعالیت می کنند که دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بررسی عوارض واکسن برکت بر روی ۳ هزار نفر در این عرصه فعالیت کرده است.   

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha