آموزش‌های کوتاه مدت قرآنی برای کارمندان چهارمحال وبختیاری ارائه شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت سبک زندگی قرآنی ویژه کارمندان دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری در دستور کار قرار گیرد.

اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در دومین شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری تاکید کرد: برای تمامی شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی، پس از برگزاری آزمون حضوری یا آنلاین، گواهینامه پایان دوره صادر شود.

وی در ادامه افزود: ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای احداث ساختمان ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان اختصاص داده می‌شود.

نایب‌رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این مبلغ در اختیار یکی از دستگاه‌های اجرایی استان مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی قرار می‌گیرد.

عباسی یادآور شد: پس از اختصاص این اعتبار، نسبت به احداث ساختمانی برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری اقدام و برای بهره‌برداری به این ستاد تحویل داده می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فعال کردن مردم با فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت آنان در کنار مسوولان در دستور کار است.

حجت‌الاسلام ابوالفضل احمدی تاکید کرد: در این راستا اهتمام مسوولان برای ترویج روحیه امر به معروف و نهی از منکر و توصیه ائمه جمعه شهرستان‌ها برای فعال کردن ستادهای شهرستان ضرورت دارد.

وی اظهار داشت: ساماندهی و اصلاح نحوه فعالیت ورزش رفتینگ با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، اداره‌کل ورزش و جوانان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری باید بیشتر مورد توجه باشد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: نخستین مدرسه حفظ قرآن کریم در بروجن راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام مهدی طاهری تصریح کرد: در مناطقی که کمبود معلم قرآنی وجود دارد، طرح سفیران قرآنی به‌منظور دوره‌های ۱۰ روزه تشکیل و فعال می‌شود.

وی افزود: تشکیل و فعالیت کمیته قرآنی در چهارمحال و بختیاری با همکاری دستنگاه‌های اجرایی دارای تشکیلات سازمانی در این حوزه ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز گفت: در یک‌سال اخیر پنج میلیارد ریال تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد از محل تسهیلات کرونایی به مؤسسات فعال قرآنی پرداخت شده است.

ابراهیم شریفی تاکید کرد: در این مدت به هر مربی قرآنی در چهارمحال و بختیاری ۹۰ میلیون ریال به هرکدام از مربی‌های فعال قرآنی پرداخت شد.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۱۱ جشنواره قرآنی در چهارمحال و بختیاری برگزار و ۴۰ فعال قرآنی در استان بیمه شدند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha