بیش از ۸۳۰ میلیارد ریال پروژه در شهرستان لنده افتتاح و کلنگ زنی شد

یاسوج- ایرنا- در آیینی با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی پروژه هایی با اعتباری افزون بر ۸۳۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش ایرنا ، کیامرث حاجی زاده؛ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه پیرامون طرحهای افتتاحی در گفت و گو با  خبرنگاران ضمن اشاره به افزایش اعتبارات استان بخصوص در حوزه زیرساختی، افزود: در حوزه های راه روستایی ،آب شرب،کشاورزی و بهداشت درمان اعتبارات افزایش قابل ملاحظه ای داشته و در بعضی زمینه ها تا ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با پیگیری های استاندار و تعامل و همکاری نماینده مردم در مجلس و حمایت بنیاد علوی فاز نخست پروژه آبرسانی به دشت بن با سطح زیر کشت ۵۰۰ هکتار و اشتغالزایی ۲۵۰ نفر و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

حاجی زاده ابراز داشت: پروژه احداث و ساماندهی میدان ورودی شهر لنده با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال نیز کلنگ زنی شد.

وی تاکید کرد: پروژه های احداث خط فشار متوسط  ورودی شهر برای پایداری شبکه برق شهرستان لنده به نمایندگی از پنج پروژه توسعه،اصلاح و بهینه سازی شبکه برق با اعتبار  ۳۱ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شدند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت جاده های روستایی، گفت: طرح  ۲ کیلومتر زیر سازی و ۷ کیلومتر بهسازی و آسفالت ۶ روستا در شهرستان لنده کلنگ زنی شد.

حاجی زاده با اشاره به اهمیت اتصال شهرستان لنده به جاده ملی پاتاوه_دهدشت، عنوان کرد:احداث جاده ارتباطی لنده به تراب به جاده سراسری پاتاوه دهدشت در اولویت است و مسیر ارتباطی شهرستان لنده به مرکز استان را کوتاه تر می کند..

وی افزود: دکل ارتباطی ایرانسل روستای سرآسیاب با پوشش ۳۴۶ خانوار با جمعیتی افزون بر یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز افتتاح شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افزایش اعتبارات در بحث روستایی که بنیاد مسکن متولی آن است، گفت: اجرای طرح هادی شامل زیرسازی، آسفالت و سنگ فرش ۴ روستا با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

حاجی زاده با اشاره اهمیت آبرسانی، بیان کرد: پروژه اصلاح و توسعه شبکه توزیع و تامین آب شرب شهر لنده کلنگ زنی شد.

وی تاکید کرد: پنج هزار و ۷۰۰ نفر در قالب ۱۲۰۰خانوار از مزایای این پروژه بهره می برند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این پروژه اجرای خط انتقال و توسعه شبکه به طول یک هزار متر اجرا خواهد شد.

حاجی زاده با اشاره به لزوم اجرای پروژه های آبی و اهمیت آن ها در در رفع مشکلات مربوط به آب شرب عنوان کرد: در استان پروژه های بزرگی در حوزه آبرسانی و تامین آب در حال اجراست که با تکمیل و نهایی شدن آن ها بخش زیادی از مشکلات برطرف خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: تسریع در اجرای این پروژه ها باعث خواهد شد مردم از منافع آن بهره مند شوند.


لنده با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز  استان واقع شده است.

لنده از سال ۱۳۰۵ به عنوان یکی از بخش های مهم شهرستان کهگیلویه معرفی شده است و این بخش در سال ۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha