۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۷:۴۷
کد خبرنگار: 2199
کد خبر: 84404738
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دامپزشکی زنجان ۱۶ پرونده تخلف را به مراجع قضایی ارجاع داد

زنجان - ایرنا – مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: طی سه ماهه نخست سالجاری ۱۶ پرونده تخلف از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و فروش فرآورده خام دامی در این استان به دلیل موارد غیربهداشتی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

محمدباقر حاج کاظمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت سه هزار و ۶۱۴ مورد از مراکز، تویلد، توزیع، نگهداری و عرضه  فرآورده های خام دامی و ۲ هزار و ۶۲۲ مورد نیز از خودروهای حمل این فرآورده ها در استان زنجان بازدید شده است.

وی یادآورشد: در این بازدید ها ۱۶۱ مورد غیربهداشتی مشاهده و برای متصدیان آنها تذکر کتبی صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در این بازدیدها علاوه بر مشاهده موارد غیربهداشتی ۵۹ مورد نیز نمونه برداری از فرآورده خام دامی در مورد سلامت و بهداشت آن انجام شده است.

حاج کاظمی تاکید کرد:  ۱۷۱ هزار و ۶۰۵ کیلوگرم فرآورده خام دامی به دلیل موارد غیر بهداشتی ضبط و معدوم و از چرخه مصرف استان زنجان حذف شد.

وی خاطرنشان کرد: بازدیدهای دامپزشکی از واحدهای فروش، کشتارگاه ها، مراکز بسته بندی، رستوران ها و جگرکی هاست.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان، از مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی در سطح استان زنجان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک در عرضه مواد خام دامی، پروتئینی و یا کشتارها، مراکز نگهداری و بسته بندی با شماره ۱۵۱۲ تماس حاصل و مورد را به منظور رسیدگی گزارش کنند.
حاج کاظمی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، ماهی و عسل و سایر آلایش خوراکی دام مثل مغز، کله، پاچه، سیرابی، دل و جگر، مورد را با شماره تلفن بیان شده به اداره های دامپزشکی استان گزارش دهند.

به گزارش ایرنا ، استان زنجان یکهزارو ۴۶ مرکز عرضه، کشتارگاه، بسته بندی، رستوران و جگرکی دارد.

از این تعداد ۷۲۳مرکز عرضه و فروش، ۱۲ واحد کشتارگاه و مراکز بسته بندی، ۳۱۱ رستوران و جگرکی است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha