۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84404797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارتش یمن موفق به عقب راندن نیروهای وابسته به سعودی در مارب شد

تهران - ایرنا - نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در حمله غافلگیرانه سحرگاه امروز (پنجشنبه)، موفق به عقب راندن نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی از مناطق شمال و شرق منطقه «رحبه» در استان «مارب» شدند.

به گزارش ایرنا، «آژانس مطبوعات یمن» امروز (پنجشنبه) نوشت که در پی این حمله مناطق یاد شده که تحت کنترل نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی قرار داشت، به دست نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد و این نیروها موفق شدند به سمت مناطق جدیدی که تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به سعودی بود، پیشروی کنند. 

منابع محلی به آژانس مطبوعات یمن گفتند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی از مواضع خود در «جبل ضوان» و «جبل رابضة» و «الصدارة» به سمت پایگاههای نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و شبکه تروریستی «القاعده» در حومه شمالی و شرقی شهرستان رحبه حمله کردند و نیروهای ائتلاف را در تیرس گلوله‌های خود قرار دادند. 

این منابع تایید کردند که طی ساعات گذشته، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق به باز پس گیری بسیاری از مناطقی از جمله کوههای «بقثة»، «نظرة»، «العطف»، «الرابیة»، «السادة»، «العجام»، «السریفة» و «معین» در استان مارب که پیش از این به دست نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی درآمده بود، شدند.  

بر اساس گزارش همین منابع، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین موفق به پاکسازی مناطق استراتژیک جدید در رحبه به ویژه «حید آل حمد» و «رحوم» شدند. 

این منابع خاطرنشان کردند که در پی پیروزی‌های بزرگ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و از بین رفتن سریع نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی، اکنون درگیری‌های شدیدی بین دو طرف در حومه شرقی منطقه «کوله» در استان مارب در جریان است. 

عربستان و امارات از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی - آغاز کردند. 

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha