۳۵۰ زندانی در مهاباد صاحب شغل شدند

۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۸:۲۵
کد خبر: 84404844
۳۵۰ زندانی در مهاباد صاحب شغل شدند

مهاباد- ایرنا- رییس زندان مهاباد گفت: ۳۵۰ نفر از زندانیان این شهرستان طی ۲ سال گذشته صاحب شغل شده و امرار معاش خانوارهای خود را تامین می‌کنند.

داریوش بخشی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زندان مهاباد به لحاظ اشتغالزایی زندانیان با توجه جمعیت محکومان، رتبه نخست آذربایجان غربی را در اختیار دارد که با همت دادگستری با ارایه تسهیلات صندوق کارآفرین امید و حرفه آموزی مربیان سازمانی فنی و حرفه‌ای بدست آمده است.

وی ادامه داد: هر هفته بیش از ۵۰ پرونده زندانیان برای بررسی و ارفاق های قانونی جهت کاهش زمان حبس و همچنین مرخصی در راستای حفظ بنیاد خانواده بررسی می شود. 

رییس زندان مهاباد اظهار داشت: اشتغال ‌زایی برای زندانیان و محکومان یکی از اقدامات مهم و اولویت های دستگاه قضا به شمار می رود که برای این مهم، هدف گذاری بسیار خوبی نیز ترسیم شده است.

بخشی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده‌های زندانیان باید در اولویت باشد گفت: هم اکنون ۵۸۷ خانوار زندانی این شهرستان تحت حمایت انجمن حامیان زندانیان هستند که بین آنها بسته های معیشتی توزیع و انواع حمایت های مادی انجام می شود. 

وی با اشاره به اینکه فقر اعتقادی، فقر فرهنگی و فقر اقتصادی سه مولفه اصلی زندانیان این شهرستان است، اضافه کرد: ۱۸۰ زندانی نیز روزانه قرص متادون مصرف می کنند که هزینه آنان ماهانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش ایرنا، زندان مهاباد حدود سه برابر ظرفیت خود دارای زندانی است.

اداره کل زندان‌های آذربایجان غربی دارای سه بازداشتگاه موقت در شهرهای ارومیه، اشنویه و سردشت و هشت اداره زندان در شهرهای ماکو، سلماس، خوی، ارومیه، مهاباد، نقده، میاندوآب و بوکان، مجمع حرفه آموزی و کاردرمانی (زارعان خوی)، مرکز اشتغال و حرفه آموزی زندانیان ارومیه (زندان باز) و یک کانون اصلاح و تربیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha