سهمیه برق استان کرمانشاه ۱۰۰ مگاوات افزایش یافت

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به اینکه روند خاموشی در کرمانشاه متوقف شده است، گفت: برای توقف روند خاموشی ها سهمیه برق استان از روزی ۶۰۰ مگاوات به ۷۰۰ مگاوات افزایش یافت.

«امیدعلی مرآتی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با تلاش های استاندار و نمایندگان استان در مجلس توانستیم سهمیه برق استان را روزانه ۱۰۰ مگاوات افزایش دهیم.

وی افزود: کرمانشاه جزو نخستین استان هایی است که با افزایش سهمیه تولید برق مشکل خاموشی در آن برطرف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه اعلام کرد: از هفته های گذشته روند قطعی برق مصارف خانگی در کرمانشاه به پایان رسید و از ۲ روز گذشته نیز روند خاموشی در صنعت استان نیز متوقف شد.

مرآتی عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که در روزهای آینده با افزایش میزان مصرف برق برخی از صنایع استان در ساعت ۱۲ تا ۱۸ پس از اعلام قبلی و هماهنگی با آنها قطع شود.

وی همکاری مردم در مصرف بهینه برق را نیز موثر دانست و گفت: خوشبختانه پس از انعکاس کمبود برق در رسانه ها مردم همکاری خوبی برای مدیریت مصرف داشتند.

به گزارش ایرنا، براساس مصوبه نشست هیات دولت در روز چهارشنبه؛ هیات وزیران با توجه به کمبود برق و ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور از جمله بخش خانگی مصوب کرد که ادارات و سازمان‌های دولتی در تهران و سراسر کشور تا پایان مرداد ماه در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهد بود. 

استاندار کرمانشاه نیز اواخر هفته گذشته گفته بود: با هدف جلوگیری از قطع برق خانگی، شرکت توزیع برق و برق منطقه‌ای استان موظف شدند برق صنایع غیرضروری را قطع کنند زیرا اکنون اولویت ما مشترکان خانگی هستند که امیدواریم با این اقدام، مردم دیگر شاهد قطع برق شان نباشند.

هوشنگ بازوند در  جلسه مدیریت بحران قطع برق استان کرمانشاه، افزود: کاهش تولید برق به دلیل افت شدید بارش ها و خشکسالی بی سابقه سبب شده که ما از تولید برق آبی ۱۰ هزار مگاوات در کشور محروم شویم؛ در استان هم سد داریان همین مشکل را دارد و از سوی دیگر مصرف برق افزایش یافته است.

شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع،  ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات،  نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha