صرفه‌جویی در مصرف برق همچنان در اولویت مردم کرمانشاه باشد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش دمای هوا در روزهای آینده و بیشتر شدن میزان مصرف برق، از مردم استان تقاضا داریم کماکان در مصرف صرفه‌جویی کنند تا از خاموشی‌ها جلوگیری شود.

«امیدعلی مرآتی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا همکاری دوجانبه صنعت برق و رسانه‌ها بویژه صداوسیما را جهت اطلاع رسانی و مدیریت مصرف برق مهم دانست.

وی ضمن بررسی نحوه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص مدیریت مصرف برق به چالش‌های اخیر صنعت برق کشور اشاره کرد و افزود: گرم شدن هوا، کاهش آب سدها و کمبود قابل توجه تولید برق نیروگاهی به علت کاهش نزولات آسمانی، همچنین افزایش تعداد مراکز رمز ارز غیر مجاز و افزایش بار مصرفی بخاطر استفاده از وسایل سرمایشی از جمله دلایل اعمال برنامه مدیریت بار (خاموشی) است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه با اشاره به اینکه در هفته اخیر برنامه مدیریت بار (خاموشی) جهت مشترکین خانگی اعمال نشده است، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و احتمال افزایش دمای هوا در هفته جاری، لازم است مردم استان کرمانشاه همکاری های لازم را با صنعت برق برای جلوگیری از قطعی برق انجام دهند.

مرآتی گفت: امید است این مشارکت و همراهی‌ها همچنان استمرار داشته باشد و بتوانیم ضمن تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکین خانگی از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ نیز با موفقیت عبور کنیم.

به گزارش ایرنا؛ شرکت توزیع برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید ۲ هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع،   ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha