۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84406139
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵۰ دانش‌آموز قزوینی در طرح ملی مدارس همدل شرکت کردند

قزوین- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۲۵۰ دانش‌آموز قزوینی در سال تحصیلی گذشته در طرح ملی مدارس همدل با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان شرکت کردند.

حسنعلی اصغری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح، دانش آموزان مستعد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در مدارس غیردولتی هیات امنایی به صورت رایگان ثبت‌نام کرده و با حفظ حرمت و کرامت در کنار سایر دانش آموزان به تحصیل مشغول شدند.

وی اظهار داشت: طرح مدارس همدل با هدف گسترش و تأمین همه‌جانبه عدالت آموزشی و تربیتی و با همکاری آموزش‌ و پرورش طراحی و اجرا شد که به‌ واسطه آن دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی از خدمات آموزشی کیفی رایگان در مدارس هیأت امنایی و غیردولتی بهره‌مند شدند.

اصغری تصریح کرد: طرح مدارس همدل بستر مناسبی برای حمایت تحصیلی از دانش آموزان نیازمند است که در آن، دانش‌آموزان هدف، بدون پرداخت شهریه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه قزوین جزو چهار استان برتر در اجرای طرح ملی همدل در کشور است، افزود: این طرح در سال تحصیلی جدید هم با جدیت دنبال می‌شود و دانش آموزان مستعد با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و مدیران مدارس شناسایی و جذب مدارس هیات امنایی و غیرانتفاعی خواهند شد.

این مسوول با بیان اینکه تأمین نیازهای اساسی دانش‌آموزان بی‌بضاعت وظیفه‌ای همگانی است، اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش استان قزوین با همکاری کمیته امداد و سایر دستگاه‌های اجرایی در تلاش است تا بخش مهمی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان نیازمند را برطرف کند.

اصغری افزود: در سال گذشته تعداد ۲۳۲ آموزشگاه غیردولتی و هیات امنایی در این طرح شرکت کردند که برای سال تحصیلی  ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ باید واحدهای آموزشی ضمن حفظ آمار سال گذشته، حداقل یک دانش‌آموز مستعد تحت پوشش را ثبت‌نام کنند و تحت تعلیم و تربیت قرار دهند.

وی یادآور شد: درصدد هستیم با گسترش طرح مدارس همدل بتوانیم دانش‌آموزان بیشتری را به چنین مدارسی معرفی کنیم.

استان قزوین دارای ۲۳۵ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha