۲۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84406199
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲.۳ میلیارد ریال برای مرمت مسجد جامع مهاباد اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد گفت: ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی مسجد جامع این شهرستان اختصاص یافته است.

ایوب حاجی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مرمت و ساماندهی  آثار تاریخی مهاباد در اولویت فعالیت اداره میراث فرهنگی این شهرستان است، افزود: با پیگیری های لازم توسط اداره میراث فرهنگی و مجموعه نهادهای شهرستان به ویژه نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی اعتبار مرمت بخشی از مسجد جامع مهاباد تخصیص یافت.

وی ادامه داد: با توجه به خلف وعده پیمانکار سابق با خلع ید و تعیین پیمانکار جدید و عقد قرارداد به زودی مرمت مسجد جامع شروع خواهد شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: با همکاری گروه کارشناسان در حال رایزنی با اداره کل میراث فرهنگی برای مرمت و سبک سازی سقف و همچنین ستون های بخش داخلی این بنا هستیم.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه قبل از این نیز ۲ مرحله مرمت این بنای تاریخی انجام شده است، اضافه کرد: پیگیری و جذب اعتبارات برای اجرای فازهای بعدی، سبک‌سازی بخش حجره‌ها و سایر بخش‌های باقی مانده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مسجد جامع مهاباد (مزگوت سور)، نیز قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای ۹۲ اثر تاریخی ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha