هواشناسی از افزایش ۴ درجه ای دمای هوا در استان همدان خبر داد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت که به دنبال کاهش ابرناکی آسمان، از فردا(یکشنبه) دمای روزانه استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

«محمدحسن باقری شکیب» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با افزایش ابر، بارش پراکنده باران، غبار محلی و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت:  در پی فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کشور، بارش پراکنده باران تا بعدازظهر امروز در شمال استان همدان ادامه دارد.

به گفته وی، میزان ابرناکی هوا در مناطق شمالی و شرقی استان بیشتر از سایر نقاط است و بارش پراکنده باران برای این مناطق پیش بینی می شود.

باقری شکیب عنوان کرد: ابرناکی آسمان استان تا فردا (یکشنبه) ادامه دارد که این امر موجب کاهش دمای روزانه می‌شود.

وی ادامه داد: با کاهش ابرناکی آسمان، از فردا دمای بیشینه (روزانه) استان بین ۲ تا چهار درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در ساعت‌های بعدازظهر نیز افزایش می‌یابد، تصریح کرد: به دنبال خروج سامانه بارشی از آسمان استان، میزان ؛بار آلودگی هوا نیز کاهش می یابد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، در منطقه دمق استان همدان ۲.۵ میلی متر بارش گزارش شده است.

باقری شکیب افزود: اسدآباد و فامنین با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه و بهار با ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی اظهار داشت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت ۳۳ و ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha