طرح‌های بنیاد مسکن در روستاها موجب بهبود وضعیت جامعه روستایی شده است

تبریز - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح‌های مختلف بنیاد مسکن در روستاهای استان موجب بهبود وضعیت کلان جامعه روستایی شده است.

حافظ باباپور روز شنبه در نشستی با فرماندار اهر، افزود: این بنیاد به عنوان متولی طرح های توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی نقش به سزایی در امر توسعه همه جانبه روستاها داشته است.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن در این راستا توانسته گامی مهم در جهت بسترسازی مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بردارد و این اقدامات موجب نگه داشت جمعیت روستایی و مهاجرت معکوس روستائیان از شهرها به روستاها شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن به ویژه در سطح روستاهای اهر، گفت: تاکنون خدمات ارزشمندی در روستاهای این شهرستان به ویژه در زمینه اجرای طرح های هادی، مقاوم سازی مسکن روستایی و صدور سند مالکیت روستایی انجام شده است و برای افزایش این خدمات باید فرمانداری، دهیاری و سایر دستگاه های مرتبط تعامل ویژه ای با بنیاد مسکن داشته باشند.

باباپور، با اعلام موافقت با درخواست فرماندار اهر مبنی بر تخصیص اعتبار برای اجرای طرح هادی روستاهای این شهرستان، ادامه داد: اعتبار طرح هادی روستاهای مدنظر از محل اعتبارات ۱۴۰۰ اداره کل بنیاد مسکن استان تامین می شود.

فرماندار اهر نیز در این نشست با اعلام رضایت از عملکرد بنیاد مسکن در زمینه توزیع قیر رایگان برای آسفالت روستاهای این شهرستان، گفت: ادامه فعالیت های این بنیاد برای توسعه و آبادانی روستاها به ویژه روستاهای محروم ضروری است.

رسول خدابخش، با اشاره به عملکرد جهادی بنیاد مسکن در زمینه مقاوم سازی مساکن روستایی، اعطای سند مالکیت به روستاییان و بهسازی معابر روستایی، افزود: روند پیشرفت و کیفیت اجرایی پروژه ها در روستاهای این شهرستان مطلوب بوده و تسریع در عملیات اجرایی آن ها برای اتمام پروژه های نیمه تمام ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت های بنیاد مسکن به خصوص در بخش خدمت به محرومان چه در شهرها و چه در روستاها ستودنی است، اظهار داشت: فرمانداری این شهرستان نیز با همکاری و تعامل هر چه بیشتر با این بنیاد به پیشرفت روستاها کمک خواهد کرد.

شهرستان اهر با جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در فاصله ۱۰۷ کیلومتری شمال شرقی تبریز واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha