دمای هوای آذربایجان غربی ۶ درجه سانتی گراد افزایش می یابد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: موج جدید گرما از روز دوشنبه وارد استان می شود و افزایش چهار تا ۶ درجه ای دما در استان را در پی دارد.

مهدی صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استقرار مرکز پرارتفاع جنب حاره در منطقه از فردا شرایط پایدار جوی بر استان حاکم می شود که با روند تدریجی افزایش دما همراه خواهد شد و تا اواخر هفته جاری تداوم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: طی بعد از ظهر امروز یکشنبه در شمالی ترین نقاط استان احتمال رخداد رگبار پراکنده و خفیف دور از انتظار نیست.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین ۱۹ و ۳۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان بود و شهرستان چالدران با ۱۴ و پلدشت با ۳۷ درجه به ترتیب خنک ترین و گرم ترین شهرهای استان بودند.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بارشهای پراکنده ای در نقاط مختلف استان بوده است ولی به علت اندک بودن میزان بارندگی ها در ایستگاهها ثبت نشده است.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است و سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی در این استان ثبت می‌شود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha