۲۷ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84407943
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه همکاری بسیج و بهزیستی چهارمحال و بختیاری منعقد شد

شهرکرد -ایرنا- تفاهمنامه همکاری بین بسیج و بهزیستی چهارمحال و بختیاری با هدف ارائه مباحث آموزشی، راه‌اندازی تیم‌های اجتماع محور، ساخت و ساز خانه برای مددجویان بهزیستی، ارائه خدمات پزشکی توسط گروه‌های جهادی به مددجویان منعقد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری در آیین انعقاد تفاهم‌نامه بین بسیج و بهزیستی گفت: خدمت به مددجویان زیرپوشش نهادهای حمایتی و نیازمندان مصداق کار جهادی است.

سردار علی‌محمد اکبری افزود: بخش‌های مختلف جهادی سپاه و بسیج آماده کمک به پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و کمک به مردم در شرایط مختلف از جمله وقایع طبیعی، سیل، زلزله، کم آبی، مقابله با ویروس کرونا است.

وی با تاکید بر اینکه اصل فلسفه تشکیل نهاد بهزیستی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، گفت: برنامه‌های بسیج و سپاه با اولویت بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

اکبری اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه نداشتن مجموعه ثابت تصمیم گیر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه تبعات ناشی از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و سایر آسیب‌ها بسیار سنگین است، گفت: سبک زندگی اسلامی یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید در زندگی آحاد مردم جاری و ساری شود.

مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به ظرفیت‌های بسیج و سپاه برای کمک به بهزیستی در امر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: هم اکنون ۴۲ هزار نفر در استان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند که ۳۲ هزار نفر از این تعداد معلولان و مابقی زنان سرپرست خانوار، معتادان بهبود یافته و خانواده معتادان، کودکان کار، زنان و دختران بد سرپرست و بی‌سرپرست و  سالمندان هستند.

نرگس عسگری افزود: توجه به حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان نیاز به کار فرهنگی و همکاری همه جانبه دستگاههای متولی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha