۸۱ تیم دامپزشکی در عید قربان بر ذبح دامهای آذربایجان غربی نظارت دارند

ارومیه- ایرنا-مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی بر سلامت دام های قربانی در روز عید قربان در سراسر استان  توسط ۸۱ اکیپ نظارتی انجام می شود.

 سید امید خلیل زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای حفظ سلامت مصرف کنندگان  گوشت قربانی و تأمین  بهداشت عمومی، اداره  کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی های انجام شده با نهاد های اجرایی از جمله استانداری، فرمانداریها، شهرداریها، امامان جمعه و جماعات و با به کار گیری بیش از ۱۵۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی برقربانی های انجام شده نظارت دارد.

وی بیان کرد: ۱۹  اکیپ ثابت و  ۶۲ اکیپ سیار در سطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عیدسعید قربان بطور رایگان هستند.                                                

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دامهای مشکوک در میادین و چهار راههای بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می کنند، بنابراین توصیه می شود شهروندان دامهای قربانی خود را در کشتارگاه دام شهرستان و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداریها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح کنند.

وی اضافه کرد: اکیپهای سیار کنترل بهداشتی شبکه های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز (قصابیها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد. 

خلیل زاده بیان کرد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان  با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و شماره تلفن های  ۳۲۴۲۶۸۴۸  و ۳۲۴۲۶۹۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت هفت صبح تا ۱۳ بعد از ظهر  آماده ارائه هرگونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان استان است.

به گزارش ایرنا روز چهارشنبه مصادف با سی ام تیرماه روز عید سعید قربان در تقویم سالجاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha