دما در آذربایجان غربی به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: دمای هوای استان به بالای ۴۰ درجه سانتی گراد تا پایان هفته جاری می رسد.

یاسر اشتاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بررسی نقشه های هواشناسی، پیش بینی می شود که با حاکم شدن الگوهای پایدار هوا در استان دمای هوا به میزان پنج تا هفت درجه سانتی گراد در روز سه شنبه و چهارشنبه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هوای استان تا آخر هفته جاری آرام خواهد بود، گفت: بارشی تا پایان هفته نداریم و با افزایش گرادیان خطوط فشاری، طی روز چهارشنبه بر سرعت وزش باد در سطح استان (بویژه‌ نیمه جنوبی آن) افزوده خواهد شد.

اشتاد با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای ارومیه بین مثبت ۱۸ و ۳۴ درجه سانتی گراد در نوسان بود، بیان کرد: شهرستانهای پلدشت و بوکان با دمای مثبت ۳۸ درجه سانتی گراد گرم ترین و شهرستان اشنویه با مثبت ۱۳ درجه خنک ترین شهرها بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است و سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی در این استان ثبت می‌شود.

اداره‌ کل ‌هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha